EttVanligtLiv

Alla inlägg den 30 juli 2014

Av EVL - 30 juli 2014 10:23

Idag kl 11 var det dags för inskrivning och jag var nästan löjligt taggad och förväntansfull. Det är ju ännu en gång en dröm som går i uppfyllelse. Skillnaden nu är att det går alldeles jättefort. Det var så märkligt att sitta och titta på den lilla papperssnurran och se att det snart har gått halva graviditeten! Jag har ju liksom inte hunnit med. Förra gången hade jag tagit en miljard magbilder vid det här laget och jag skrev väl nästan för mycket på bloggen om hur det kändes och hur det var för varje vecka som gick.


Första kvarten av besöket gick åt till att försöka förklara hur det låg till med alla mediciner och ingen sista mens-grejjen och återföring av embryot som är tre år osv. Stackars barnmorskan var väldigt brydd där ett tag. Sen pratade vi om hur jag mår och vilka prover jag ville lämna. Vi fick en tid för rutinultraljud den 4:e September. När jag slog upp veckan för att skriva ner datumet såg jag att det lustigt nog är precis den veckan som jag på måfå skrivit "vad hände denna veckan?" längst upp i kalendern. Tror också att det kommer att hända många fina saker för fina vänner den veckan i augusti.


Alla prover var bra förutom järnvärdet som var lågt. Inte alls förvånande eftersom jag mår rätt så pyton. BM skrev ut Niferex (blä och fy) så nu kommer magen att pajja helt. Funderar på att strunta i dom och börja tokäta blodpudding och jordgubbar istället.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards