EttVanligtLiv

Alla inlägg den 31 juli 2014

Av EVL - 31 juli 2014 16:07

A-V älskar Ingrid-böckerna och "ingrid har plåster" får vi läsa flera gånger i veckan. Märkligt nog hade boken en lite oväntad effekt på henne. Istället för att tycka att plåster är fint och speciellt så tycker hon att det är traumatiskt. Då hon sett mina plåster efter droppen har hon sett jättebrkymrad och ledsen ut. Då hon själv har behövt ett har hon grinat mer åt plåstret än själva såret.

Imorse när vi skulle till bilen sprang hon iväg och ramlade så att hon skrubbade knät. Det började blöda men hon varken grät eller såg ledsen ut. Jag skyndade in för att hämta plåster, ett jättefint med ballonger på. När jag satte det på hennes sår blev hon superledsen och nästan rädd. Då jag öppnade bildörren för att ta in henne till dagis satt hon till och med och skakade med benen. Knepigt att det ska bli så. Vi ska prova att köpa plåster med typ Bamse eller Turtles på, då kanske det går bättre....


Den här värmen tar kål på mig. Vid lunchen, efter de obligatoriska 45 minutrarna i vilorummet, kom huvudvärken smygande. I bilen på väg till dagis fick ac:n gå varm (kall) med alla utblås riktade mot pannan. Som tur är vill A-V alltid hem på en gång och efter en kort sväng i vår trädgård där vi åt hallon och räknade smultron kom vi äntligen in i det svala huset.

Varje vardag efter dagis har sett ungefär likadan ut. Jag är zombietrött och placerar A-V vid tv:n i väntan på att E ska komma hem.
Idag lyxar vi till det med en svalkande glass och jag kan slummra till då och då utan att behöva bekymmra mig för att hon ska göra något hon inte får.

Av EVL - 31 juli 2014 09:07

Igår fick jag och A-V jättemysigt middagsbesök av C, lilla Freja och A. Tack för en rolig kväll, alltid lika kul att träffas. Anna-Vera tyckte att Freja var jätterolig. Det tog inte lång tid innan hon sa "min Freja" och jag tror att känslan delades även av lilltjejen :) Man kunde se att de båda beundrade varandra på olika sätt och när A-V började leka tittut gjorde Freja likadant. Så himla gulligt!

 


Jättekul att jag hann träffa A också innan Signe bestämmer sig för att komma ut. Jag tror det blir snart :) Tänk att vi fick vara gravida samtidigt ändå... Så mysigt med stor gravidmage. Det känns helt galet att jag också ska få uppleva det igen. Knasigt att vi har RUL redan den 4:e September... det är ju snart! Kan det verkligen ha gått så fort?!


På tal om stor mage. Efter förlossningen gick jag ner till 57 kilo igen och nu efter alla hormoner har jag inte vågat väga mig. (Fast man har ju sina aningar när byxorna inte går på längre) Tyvärr har man ju inget val hos BM och fastän jag kisade och tittade bortåt såg jag att vågen visade 66.6 Number of the beast... 10 kilo på kor tid och det känns och syns verkligen.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards