EttVanligtLiv

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av EVL - 6 augusti 2014 08:44

Tack för peppen ang jobbet. Faktiskt verkar mitt mejl till VDn har fungerat! Han svarade efter en halvtimme och tyckte att mina resonemang var riktiga. Ett möte är satt till Oktober där han, jag och chefen ska gå igenom läget och prata om hur det ska bli framöver.


Detta är ju verkligen jättebra, men samtidigt knepigt eftersom jag inte berättat för någon av dem att jag väntar barn. Och eftersom det syns tydligt nu när jag har tajta kläder kommer det ju verkligen att synas då. Min mamma tyckte att jag skulle ha skrivit det som en fotnot i mejlet men jag vägrade. En man skulle ju aldrig skriva att han planerar att ta ut pappaledighet i framtiden, det är inte relevant.


Jag vet att en graviditet inte ska påverka jobbet på något sätt men om de skulle vilja har de ju världens läge att bli av med mig genom att skylla på att jag faktiskt redan är uppsagd. Det blev ju så himla precist att jag fick förlängt till Februari och att barnet beräknas till den 2:a Feb. Planen är att berätta bara för min närmsta chef. Jag tycker att det bara är honom jag behöver säga det till. Han kommer ju att få reda på det ändå när kollegorna i samma fikarum vet. Det börjar bli svårt att dölja magen med kläder nu så planen är att gå ut med det om ultraljudet hos TF om två veckor är lyckat. Än en gång blir det facebook som får agera mellanhand. Tycker precis som förra gången att det är jobbigt att berätta för folk att vi väntar barn. Man vet inte vem som går därifrån med en klump i magen.



Igår och idag jobbar jag hemifrån och det är så himla skönt! Jag behöver inte klä upp mig och blir det för varmt kan jag sitta hur lättklädd jag vill vid datorn :) Får tokmycket gjort också vilket är bra.


Märkte igår att livmodern växt på sig rejält. När jag lägger mig ner nu blir det en bulle på magen som sträcker sig nästan till naveln. Den arbetar mer också för jag känner att den blir hård flera gånger under dagen, som sammandragningar. Vet att jag fick det väldigt tidigt med A-V också. Till min stora lättnad kunde jag känna det jag tror var små rörelser igår vid två tillfällen. Det är så skönt varje gång kroppen kan påminna mig om att det faktiskt händer en massa saker där inne.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards