EttVanligtLiv

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av EVL - 7 augusti 2014 09:23

Igår jobbade E till 21.30 så mamma förbarmade sig över oss och höll oss sällskap. Vi åt en mysig middag tillsammans och sen åkte vi till min syster och hennes familj. De bor i vårt gamla barndomshus och det är alltid lika mysigt att komma dit på besök. Så många minnen, både glada och ledsamma.


Jag och min syster höll på lite i trädgården tillsammans. Hon bar ved och jag högg den. Saknar träningen mer än jag trodde faktiskt. Jag har alltid varit väldigt stark och nu känner jag att musklerna försvinner mer och mer. Men det betyder å andra sidan att det bara blir roligare att se dom komma tillbaka när jag känner mig redo att hoppa på träningen igen.


På kvällskvisten åkte vi med alla kusinerna till vår gamla skola Lagarberg. Det ligger idylliskt till ute på landet och är en miljöskola. Det var så mysigt att återuppleva gamla minnen tillsammans. Att gå i skogen där vi lekt så många gånger och se att allting var så mycket mindre än vi kom ihåg det. Vi hittade en riven koja och barnen fick hjälpa till att bygga upp den igen. Det var så fint att se att alla tre små blev så engagerade. De sprang och letade grenar som de bar på utsträckta armar över huvudet samtidigt som de nynnade på någon melodi. Lite som att vara i Snövits skog med gulliga små minimänniskor ;)


   

   

Innan vi gick passade jag och Malin på att lämna ett meddelande till förskolebarnen :)




Imorse försov i oss för första gången innan dagis. Jag vaknade av ett ryck när A-V ropade från hennes rum och fick panik när jag såg att klockan inte ringt. Hon var redan 8! Yrvaken slängde jag täcket av E och fumlade fram numret till dagis. Harklade mig typ 30 ggr innan de svarade men kvinnan hörde hur nyvaken jag var och skrattade lite. Det fick bli en frukost hemma istället vilket A-V var överförtjust i. Hon skulle minsann ta tillvara på hela upplevelsen och äta frukost sittande på mitt knä. Då och då drog hon mig och E nära och gav oss en familjekram. Hon säger väldigt ofta nuförtiden: "åå, min mamma" och "åå, min pappa".    


Såhär ser magen ut på morgonen nu vecka 15. Det börjar bli svårt att gömma den från kollegorna. Skönt att jag jobbar hemma denna veckan när det är så varmt, då vill man inte ha kofta :)

   

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards