EttVanligtLiv

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av EVL - 12 augusti 2014 14:14

Känner mig helt slö i huvudet nuförtiden. Kanske tröttheten i kroppen satt sig i knoppen nu? Om det inte vore för lunchen och en timmes sovstund i vilorummet vet jag inte vad jag skulle gjort. Idag när jag la mig på sängen så kände jag hur det kom starka vågor av sömn som bara slog emot mig, så att jag nästan blev svimfärdig.


Det känns tydligt att kroppen har extra mycket blod nu och att hjärtat pumpar på fortare. Hela tiden både känner och hör jag min egen puls slå, nej snarare hammra genom kroppen. Som om hela jag pulserar. Så fort jag sätter fingrarna mot något känner jag min egen puls genom fingertopparna och då jag har ont i huvudet så värker det i takt med hjärtats slag.


E har försökt känna något i magen men det enda som känns är min dundrande puls. Fast det vore nog konstigt om han kände något utanpå magen när jag knappt känner något innuti. Bäbisen gör sig väldigt sällan tillkänna. Kanske nu när jag sitter framför datorn och dricker kallt bubbelvatten att det ibland pickar lite under naveln. Annars är det nästan uteslutande bara på kvällen som jag känns små bubblor eller som en lite fisk som vänder sig där inne.


Däremot har jag mycket sammandragningar just när jag sitter och jobbar. Det verkar som om även bäbisen är trött och less på kontorsarbete ;)


Vet inte riktigt när det hände men nu syns livmodern tydligt när jag ligger ner. Det blir en hård bulle som sträcker sig till under naveln. Efter ett tag sjunker den in i magen men varje morgon när jag vaknar och är kissnödig är den där igen. Då passar jag på att försöka känna efter något med får alltid bara min egen puls tillbaka. Längtar tills jag får känna mer och slipper tänka på det hela tiden. Förhoppningsvis blir jag lite mer lugn nästa tisdag då det är dags för ultraljud hos TF.


Om allt ser bra ut är det dags att gå ut med graviditeten till alla. Och chefen, måste säga till honom personligen eftersom han inte har facebook. Jag gruvar mig på något sätt. Idag ringde en nära vän som jag inte pratat med på jättelänge och jag berättade för henne. Det kändes jobbigt även det. Har ingen aning om det gjorde ont i hennes hjärta eller inte. Ville liksom inte prata om det allt för mycket.


Kanske facebook är en taskig kanal att gå ut med graviditeten på överhuvudtaget, men samtidigt finns det inget annat sätt.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards