EttVanligtLiv

Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av EVL - 14 augusti 2014 21:17

Idag köpte vi en syskonvagn! Det känns jättetidigt men vi vet inte hur det blir med pengar framöver eftersom jag iallafall tills vidare är uppsagd och blir arbetslös i samma veva som barnet är beräknad. Vi dividerade länge om vi skulle behöva någon sådan vagn men kom fram till att det blir nödvändigt när jag är mammaledig och ska gå med A-V till dagis eller om jag tar båda barnen (helt sjukt!) till stan.

Det känns nästan lika stort och pirrigt som när vi köpte vår första vagn <3! Tänk att det ska ligga en liten liten där i liggdelen nästa år. Att denna någon ligger i min mage just nu och sprattlar. Ofattbart och underbart. Önskar bara så himla mycket att mina fina vänner fick vara med om samma sak just nu istället för att vänta och vänta.

Ikväll besökte jag och A-V hennes lilla plastmoster som tyvärr ligger på sjukhus just nu. Vi hade köpt en liten rosa gris som A-V fick ge henne. Samtidigt såg hon att moster hade en jättestor mimmi! Musse och mimmi är typ det bästa hon vet just nu och där satt hon på sängen nästan lika stor som A-V själv. Åh om ni kunde få se hennes lilla min. Helt oslagbar!
Efter besöket åkte vi hem och fikade lite och sedan sprang vi ikapp till badet för att hinna bada innan E kom hem. Kvällen avslutades i Es famn i soffan och nu sover hon i hennes spjälsäng inne på sitt rum. Vi har ju försökt få henne att sova i hennes stora säng, och för ett tag sedan gick det jättebra... men nu är det bara totalvägran. Hon springer upp oavsett om vi lägger henne 5 eller 60 ggr. Det slutar ändå alltid med att hon sover i spjälisen. Vi provar storsängen ca 3 ggr per kväll men försöker att inte pressa det för mycket. Hoppas att hon valt sin andra säng tills det är dags för bäbis nr2 att komma ut.

Vi tog också magbilder ikväll. Har inte jämfört dessa med förra vecka 16 men magen måste vara större denna gång! Något jag märkt är att märket på magen som typ är format som ett hjärta konstant är mycket mörkare. Så får jag alltid när jag har feber och det är väl lite så med kroppen nu. Sen igår tycker jag att jag känt bäbisen mer på dagen än någonsin innan vilket är jätteskönt!







   

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards