EttVanligtLiv

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av EVL - 15 augusti 2014 10:40

A-V är ju en riktig sjusovare och imorse var inget undantag. Jag fick gå upp och duscha och klä på mig innan jag gick in och väckte henne. Bar henne halvsovandes mot min axel och kände hur hon kramades och luktade på mitt hår. När jag satt henne på skötbordet sa hon "hej mamma" "åh min mamma" och klappade mig försiktigt på armen. Jag tog på henne kläderna jag lagt fram och visade henne ett par mockasiner med drakfötter på. De ville hon absolut ha på sig så det fick hon.


Det tog kanske en sekund för henne att ångra sig och när jag satte ner henne på golvet sjunk hon bara ihop till en liten arg boll som skrek "neeeej". Hon har blivit så himla kinkig på vissa kläder och jag känner igen det från när min lillasyster var liten. Precis samma beteende :) Jag frågade om hon skulle ta av sig mockasinerna men då skrek hon också nej. Tog upp henne och bar henne som en lång lealös korv till E som fortfarande låg och sov. Där låg hon och skrek ett tag i hans famn och sen var vi vekligen tvungen att åka. Jag drog av mockasinerna och satte på strumpor som verkade accepteras. Sen var det dags för jackan och den var inte heller bra. Som tur var blev hon på bra humör när hon skulle skicka slängpussar till pappan innan vi gick. Hon sa till och med "älskar dig"! Så himla hjärtesmältande.


Vi kommer alltid lite sent till dagis nuförtiden. Jag får följa med in och sätta henne på frukoststolen och halvspringa ut. Säger hela tiden att jag ska bli bättre på att ta mig upp på morgonen men det går inte. Helt helt borta i huvudet är jag och på natten drömmer jag mardrömmar på mardrömmar som avlöser varandra. Inatt tex slogs jag med en inbrottstjuv och sen gick jag av och ann i huset för att leta efter flera. Jag vaknar var 10:e minut av att jag ligger i ett oskönt läge och jag tror det är magen och de ömma brösten som är "bovarna". Kanske får börja sova med hajen igen.


Innan vi somnade igår la E handen på magen och fick för första gången känna något. Ingen direkt rörelse men han kände liksom hur livmodern trycktes uppåt mot hans hand. När vi väntade A-V var det nog svårt för honom att förstå att det verkligen låg någon där i magen, men denna gång verkar han mer intresserad av att försöka känna något.


Fick nyss ett mejl om att vagnen är skickad :O vilken skillnad mot för när vi köpte från en affär här i närheten. Där håller de ju vagnen tills man är i vecka 30. Ofattbart att det snart kommer att stå en vagn till i huset. En stor en. Med plats för två!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards