EttVanligtLiv

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av EVL - 27 augusti 2014 13:00

Igår gick jag och la mig som 28 och vaknade som 29. Är det nu man ska börja med den där berömda trettioårskrisen? Känns lite så faktiskt. Dagen har ändå varit bra, lite ångest till trots. E och A-V väckte mig med frukost på sängen och ett kort som grattade på "nästan 30-årsdagen" - tack E! Jag fick varm choklad, mackor och rosor. A-V tyckte att det var jättespännande att få fika i sängen och deklarerade många ggr att mamma fyller år.. eller "mamma åååår".


Sista kvällen som 28 avslutade jag med mys. E kom hem sent och jag hade dukat upp fika på sängen framför den nya tv:n som vi satt upp i sovrummet. Vi myste och såg på SOA innan det var dags att sova. Tog ett sista kort tillsammans innan jag plötsligt skulle vara så mycket äldre ;)


   

Notera gravidhajkudden på sängen ;)



 


Just det, innan E kom hem hann jag påbörja en ny bok till A-V. Jag skrev ju en dagbok från hennes första dag tills hon var nästan 2 år, då tog sidorna slut. Nu har jag äntligen fått fingrarna ur och köpt en ny. En till henne och en till hennes syster eller bror.  Började att skriva ner lite om förra helgen då hon gick på bio för första gången. Vi såg Pettsson och Findus och hon satt stilla med sin lilla popcornskål och zoo-ask nästan hela filmen, som ändå var 1.5 timme.


 


Innan vi åkte iväg till dagis skickade vi en hälsning till A-Vs IVF-syster Astrid som är född på samma dag som jag.


 


Så, nu är jag ett år äldre och några 100 gram större än när jag somnade igår :) Fantastiskt att faktiskt få spendera en födelsedag såhär. Det är ju första och kanske enda gången som jag är två personer när jag fyller år!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards