EttVanligtLiv

Alla inlägg den 10 september 2014

Av EVL - 10 september 2014 10:48

Nu går jag bara i mammakläder och magen får leda vägen. Det känns så himla bra att inte ha något som sitter åt. Den lilla i magen har blivit mycket starkare nu och buffarna blir tydligare och tydligare. Ofta kommer h*n igång runt 9 på morgonen men imorse vaknade vi samtidigt :) Jag kom för sent till jobbet pga att det var så jobbigt att kliva upp. Ville ligga kvar med handen på magen istället.


Livmodern har växt rejält denna veckan. Nu känner jag den minst två fingertoppslängder ovanför naveln. Detta har medfört att magen inte blir lika stor när jag ligger ner. Den sjunker liksom ut över en större yta och på morgonen känner jag bara en liten kula och sen kan jag följa livmodern till långt ovanför naveln. Tacksamt nog blir den rätt stor när jag ställer mig upp, annars hade jag blivit otroligt nojjig. Uppskattar SF-måttet till ca 20 cm nu.


Gillar min kropp mer nu än för några veckor sedan. Nu är det liksom en riktig gravidkropp istället för bara någon småfet med dålig hy. Det syns på varje kroppsdel att jag väntar barn och det är så fint på något sätt. Menar inte att jag tycker att jag är snygg, det är det som händer med kroppen som är fint. Känner igen brösten och magen från när jag väntade A-V. Håret är lenare och inte alls fett vilket är välkommet.


Då och då under dagen spänner det till i magen när h*n vänder sig eller trycker sig utåt. Jag blir som paralyserad. Magen växlar från att vara mjuk till att bli alldeles hård men jag vet inte om jag känt av några direkta sammandragningar än. Kanske några små. 


Det enda jobbiga är trycket neråt. Vissa dagar gör det så satans ont att sätta sig på huk att jag skulle vilja skrika lite. Magen ligger absolut längre ner än förra gången och sen är väl musklerna lite uttänjda också från förra gången.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards