EttVanligtLiv

Alla inlägg den 17 september 2014

Av EVL - 17 september 2014 14:53

För er som inte kunde läsa föregående inlägg så skrev jag bla att jag inte har haft så mycket sammandragningar än, vilket var dumt... att skriva alltså. Självklart har jag haft supermycket sammandragningar hela dagen och kvällen igår. De kom verkligen jättetätt inpå och det var obehagligt som tusan även om de inte gjorde ont. Det börjar som ett pirr långt ner i magen och sprider sig över livmodern som blir alldeles stenhård. Jag försökte ställa mig i duschen men det gick inte över. Så fort jag la mig ner spändes hela kulan ihop till en hård boll och krampade ett tag för att sedan långsamt släppa.


Det märkliga var att de kom när jag vilade vilket kanske är lite ovanligt. Oftast brukar man ju få det när man jäktar eller går i trappor etc. Kändes lite oroande faktiskt så jag ringde till Tant L imorse och fick en tid 13.30 idag.


Denna gången var det Ludmilas dotter som gjorde undersökningen och hon kändes väldigt kunnig. Hon började med att känna på livmodern för att se om den drog ihop sig när hon klämde på den. Det gjorde den inte och det var bra. Livmodertappen var ca 5 centimeter lång och stängd. Hon tittade också med ultraljudsstaven så att livmodermunnen i livmodern var stängd, vilkte den var. Det fanns heller ingen blödning kring det området. Det betyder att sammandragingarna är ofarliga. *ANDAS UT*


Däremot började jag blöda så fort hon kom åt livmodertappen vilket betyder att den är lättblödande så som de kan bli vid en graviditet. Hon trodde inte att det hade med cellförändringar att göra. (Jag hade lätta cellförändringar innan jag belv med barn, men pga att det visade negativt för HPV-virus så behövde jag inte göra om provet på ett år).


Jag fick recept på Dalacin och Pevaryl att ta i fyra dagar och det ska göra ph-värdet bättre. Skulle inte vara rädd om det blöder lite några dagar :S Usch.


Det var mysigt att få se en liten del av bäbisen iallafall. På en gång när hon förde upp ultraljudsstaven utbrast hon "OJ, ni ville inte veta könet eller? Du får nog titta bort för den ligger precis med rumpan neråt just nu". Som tur var var jag snabb med att vända på huvudet, så könet på barnet är fortfarande en spännande hemlighet. När jag fick titta dit igen såg vi två inte så små fossingar som låg och sparkade neråt. Otroligt vad stort barnet är redan nu!


Efter besöket känns det lite lugnare men det blir inte roligt att gå på toaletten och se lite blod. Kommer nog att knipa så länge det bara går. I magen känner jag små sparkar neråt och lite växtvärk. Det känns som lätt konstant mensvärk ungefär och jag önskar att det kan upphöra så fort som möjligt. Hoppas att jag slipper få fler sammandragningar nu på ett tag. Det är läskigt!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards