EttVanligtLiv

Alla inlägg den 2 januari 2015

Av EVL - 2 januari 2015 11:39

Hej! Jag har befunnit mig i ett slags vinter/jul-koma och har inte orkat sätta mig vid datorn förens nu... och även nu är det en kraftansträngning. Antar att det är nu det börjar, den där jobbiga tiden då man ska bli less och trött och vansinnig på att vara preggo. Tyvärr fungerar det inte särskilt bra på mig. Jag tror inte att jag kommer att bli less på det. Istället känner jag ett slags panik över att det går så satans fort nu på slutet. Fast trött är jag ju, i kroppen.


Sen jag gick hem på "vinterlov" från jobbet har vi bara koncentrerat oss på att mysa och vila och sova. Vi har:


     

Bakat mycket. Pepparkakor med mormor och gammelmormor och lussekatter tillsammans med mig.


   

Julaftonsmorgonen gick åt till att mysa hemma medans pappan var tvungen att jobba. A-V fick en grodväska samt ett marknadsstånd av tomten. Båda blev en hit och mormor fick köpa låtsasglassar för 9,8 kr.


 

A-V fick en efterlängtad snowracer av farmor och farfar så jag fick klämma på mig E´s täckbyxor och dra henne upp och ner för gatan ett tag.


   

 


 

Medans pappan skottade och skottade!



 

Vecka 35!



 

 

På nyår klämde jag in mig i en klänning och var sådär gigantisk som man känner sig i slutet av graviditeten. Var riktigt duktig och orkade vara vaken till nästan 2.



Anna-Vera blomstrar i sin kommande roll som storasyster men vill sen några veckor tillbaka gärna leka bäbis ibland. Då vill hon ligga i vår famn och bli myst med. Såhär är hon nu, snart 2.5 år:


-  Lägger ut sina sagoböcker på golvet och hoppar hage på dom.

-  Läser högt ur böckerna för sig själv och hittar på egna historier.

-  Sjunger mycket, gärna "sankta Lucia" och "se så stor jag är". Ofta blir det en mash-up av flera favoriter.

-  Vägrar pottan!

-  Vill och kan själv. Ska alltid vara med när jag lagar mat eller bakar.

-  Säger att klockan är 9,8 och allt vi får köpa i hennes låtsasaffär kostar 9,8. Hon säger det med världens gulligaste och märkligaste dialekt :)

-  Älskar att dansa och har sin egen lilla stil.

-  Frågar ofta om vi "älskar henne hela tiden?"

-  Kramas mycket och vill vara nära. Är väldigt mammig nu och vi hoppas att hon inte kommer att känna sig bortvald sen när bäbisen kommer.



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards