EttVanligtLiv

Alla inlägg den 9 januari 2015

Av EVL - 9 januari 2015 15:41

Så skönt att det är fredag. Mindre skönt att E jobbar till 19 ikväll och till 21.30 Lördag och Söndag. Det är tungt nu att ta hand om A-V på egen hand. Det värsta är att komma iväg på mornarna och att tvinga mig själv att göra middag när jag mår så illa och helst bara vill ha flingor.


Imorse blev jag så frustrerad när jag inte kunde ta på mig ena skon. A-V stod framför mig och tjöt om några vantar som hon inte alls gillade och magen kändes som om den skulle spricka så fort jag böjde mig fram. Det tar verkligen all min kraft att ta sig genom dagen. När vi äntligen kommer genom dörrn hemma river jag av mig kläderna i hallen och lägger mig i badet. Det är ett måste för att samla ork.


Tacksamt nog tycker A-V om det lugna tempot. Kanske hon känner av den här urladdningen som blir innan något stort ska hända? Hon badar gärna med mig och kramar magen. Då och då får hon känna hur det sparkar där innifrån. Ofta vill hon leka bäbis själv och slutar helt prata. "Na na" är allt hon säger och vill bli buren och kramad mest hela tiden. Det får hon.


Vet faktiskt inte alls vad vi två ska hitta på i helgen. A-V har tjatat om badhuset i några dagar och jag vet att hon tyckte det var typ det bästa någonsin sist hon var där...men det är ju så jobbigt! Det kanske får bli en snabb tur bara hon och jag. Jag vill också försöka norpa åt mig min systers symaskin så att jag hinner sy den där filten jag tänkte göra till lillasyster eller lillebror. Köpte tyget för flera flera månader sedan.


 

Jag lämnade A-V på dagis imorse och fick kommentaren "åh nu börjar det synas" haha. Tycker nog den är rätt så rejäl. Det är ju faktiskt bara 22 dagar kvar från och med idag.


Dras fortfarande med en sån jobbig förkylning. Tvingas använda nässpray då och då för att kunna

fungera på jobbet. Märker att jag sväller upp i kroppen rätt rejält under dagen. Mina vader är stenhårda och svinstora. När jag ska sätta mig på dom i badkaret tar de emot som två sprickfyllda ballonger. Förlovningsringen börjar sitta lite tajt. Huvudet är rundare. I love it!




Uppdaterar gissningslistan:

Gissningslista:

Kajsa: 29 Januari, pojke, 3340 gram och 52 cm.

A: 29 Januari, pojke.

Marielle: 30 Januari, pojke, 3274 gram och 51 cm.

Millis: 31 Januari, pojke, 3550 gram.

Syskonjakt: 1 Februari, flicka, 3810 gram och 49 cm.

Att vara mammor: 2 Februari, pojke, 3030 gram och 49 cm.

EVL: 3 Februari, pojke, 3640 gram och 50 cm.

Åren går: 3 Februari, flicka, 3555 gram och 50 cm.

Lilla jag: 4 Februari, pojke, 3470 gram och 51 cm.

C: 6 Februari, flicka, 3542 gram och 49 cm.

PiOmiO: flicka, 3670 gram och 51 cm.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards