EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Hormonstinn gråtmaskin

Av EVL - 14 januari 2015 09:03

Jag står ännu fast vid att jag nog inte kommer att bli less på att vara gravid, men fasiken vad jädra less jag är på omständigheterna runtomkring just nu! Att vara höggravid på sommaren, och puffas upp som en ballong och svettas, var ingenting i jämförelse med att vara det på smällkalla vintern. Igår nästan grät jag över att de inte skottar vår gata och skickade ett arg mejl ang detta. Fick igen nästan på en gång, för när jag kom hem hade de skottat och lämnat världens största snövall utanför vår parkering. De hade dessutom som vanligt gått alldeles för långt ut från tomtgränsen (3 meter!) vilket gjorde att vi blev av med all parkering på sidan av infarten. Det fanns alltså inget annat val än att ställa sig att skotta. A-V somnade i bilen under tiden och jag fick bära henne och alla saker upp till huset. Hade så mycket sammandragningar efter detta att jag fick lägga mig i ett varmt bad i en timme innan jag orkade röra på mig.


Imorse försov jag mig, för jag sover så dåligt. Märkte på en gång att ögoninflammationen var tillbaka, eller så har jag lyckats peta in något i ögat. Ser ut som om jag nyss bölat eller varit i slagsmål. När jag lyckats duscha och göra mig iordning vad klockan redan tjugo i 8 och det blev panik att få upp A-V alldeles själv. VARJE gång jag böjer mig frammåt är det som att bäbisen försöker trycka sig ut och det spricker och ilar och liksom krampar. Hittade inte bilnycklarlna och när vi väl kom iväg i bilen möttes vi av långtradare, 14 bilar och en gubbe som körde 30 på 70-väg. Jag skrek "men gubbsatan!" och hörde A-V säga "men mamma" från baksätet.


Väl på dagis var vi såklart försenade och jag börnade in på parkeringen. Fick springa med A-V i famnen och alla barnen satt redan och åt frukost när jag kom flåsandes in. Personalen tyckte synd om mig. "Hur gåååår det för mamman och magen?". Ja mamman och magen skulle behöva gå hem och vila nu innan födseln, inte jobba arslet av sig pga att man måste hänga sig kvar vid sitt jobb så länge som möjligt...


Ville mest bara gråta i bilen på väg till jobbet. Hamnade bakom en annan bil som hade problem med gasfoten. Försökte lyssna på Queen för att lugna ner mig. Ökade och ökade volymen.


Idag är det informationsmöte på förlossningen. Var på det förra graviditeten med men hade gärna åkt ifrån jobbet för att vara med även denna gång. Det går tyvärr inte för jag har fortfarande en viktig roll i ett stort projekt och ska hålla i ett möte om en timme. Känns onödigt att vara så behövd när jag samtidigt är bortslängd. Måste städa och lämna över datorn till konsulten som är släkt med chefen. Mejlade VDn igår som inte kunde ge mig något mer svar om någon fortsatt anställning men han ville att jag skulle höra av mig längre fram. Bara att börja packa ihop kontoret alltså.


Kaffemaskinen fungerar inte heller. Over and out.

 
 
kajsa.

kajsa.

14 januari 2015 15:03

Men fy, stackare! Massa pepp och kramar till dig.. Och all eloge att du ändå orkar med jobbet.
Kram!! 💜

http://www.labbstorken.wordpress.com

EVL

22 januari 2015 13:08

Tack fina fina du

 
Fia

Fia

16 januari 2015 08:35

Men stackare! Hur länge ska du jobba? Får du någon dag innan planerad nedkomst?? Jag var ju sjukskriven några månader innan, och på slutet var jag liksom bara gravid - helt inne i min bubbla.

http://fiavillhaenunge.blogspot.com

EVL

22 januari 2015 13:06

Jobbar sista dagen imorgon. Hoppas på en vecka "ledigt" hemma innan förlossningen men vi får se. Smartast är ju att göra som du och fokusera och landa innan. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards