EttVanligtLiv

Alla inlägg den 22 januari 2015

Av EVL - 22 januari 2015 10:10

Vi är nere på 9 (NIO!) dagar kvar till beräknad födsel. "Det är helt galet"  - tror jag skrivit det i nästan varje gravidinlägg jag gjort med barn nr 2, men det går liksom inte att få grepp på det som händer. Känner mig lite ledsen över det faktiskt, att det känns som om det bara rusat förbi och för att det skuggats av så mycket tråkigheter med familjen och jobbet. Det har verkligen inte varit som med A-V då det bara fanns tid för glädje och förberedelser. Nu har jag inte ens en amningsbh eller några amningsinlägg! Huset ser ut som "hej-kom-och-hjälp-mig" och tvätten, tvätten! Det tar aldrig slut på tvätt!!


Än så länge känner jag nog inget (på dagarna) som tyder på att det är förlossning på g. Fast jag sagt "näe den här bäbisen kommer nog snart" ungefär varje kväll nu i några dagar. Med A-V fick jag värkar i en vecka innan vattnet gick och faktiskt har en liten jobbig mensvärk börjat ge sig till känna på kvällarna. Mår illa mest hela tiden och så fort jag äter känns det som om magen gör uppror. Magen har sjunkit ner en bra bit och E har kontrollerat att huvudet sitter mycket mer fast i bäckenet nu, fortfarande lite ruckbart dock.


 


För min del kan jag vara så här stor och ovig ett bra tag till men bäbisen börjar nog tycka att det får räcka snart. Igår när vi skulle sova var jag tvungen att hämta videokameran och filma på magen ett tag. Det var ett sånt otroligt liv därinne! Vi kunde se hur ett knä och ett ben tog spjäl från ena sidan magen och liksom sparkade sig över till andra sidan så att magen blev avlång och liksom platt. När E pratade och puttade på magen svarade bäbisen genom att sträcka på sig åt hans håll och hela jag blev sned :)


Igår på fikat hade en barnvagn lämnat en stor vattenpöl på golvet och folk började genast spekulera i om det var mitt vatten som gått :D Nästan så att folk är lite oroliga att det ska sätta igång på jobbet tror jag. Det är föresten jag med :S men imorgon jobbar jag sista dagen och sen börjar vi bara vänta på att något ska hända. A-V ska få gå på dagis ändå så att jag kan få vila vilket känns oerhört skönt och välbehövligt. Hoppas på att bäbisen håller sig inne tills iaf någon dag över beräknat datum. Jag vill njuta så länge det går. Och dricka julmust!



Uppdaterar gissningslistan <3


Gissningslista:

Sarah: 27 Januari, pojke.

Inte som vi tänkt: 28 Januari, pojke, 3590 gram och 52 cm.

Lina: 28 Januari, pojke, 3780 gram och 51 cm.

Min mamma: 29 Januari, pojke, 3430 gram och 53 cm.

Kajsa: 29 Januari, pojke, 3340 gram och 52 cm.

A: 29 Januari, pojke, 3309 gram och 51 cm.

Syster Malin: 30 Januari, pojke, 3425 gram och 49 cm.

Marielle: 30 Januari, pojke, 3274 gram och 51 cm.

Millis: 31 Januari, pojke, 3550 gram.

Syskonjakt: 1 Februari, flicka, 3810 gram och 49 cm.

Att vara mammor: 2 Februari, pojke, 3030 gram och 49 cm.

EVL: 3 Februari, pojke, 3640 gram och 50 cm.

Åren går: 3 Februari, flicka, 3555 gram och 50 cm.

Lilla jag: 4 Februari, pojke, 3470 gram och 51 cm.

C: 6 Februari, flicka, 3542 gram och 49 cm.

PiOmiO: 7 februari, flicka, 3670 gram och 51 cm.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards