EttVanligtLiv

Alla inlägg den 31 januari 2015

Av EVL - 31 januari 2015 15:01

E jobbar och mamma som skulle ha A-V hela veckan ligger hemma i förkylning. Det blev alltså inte riktigt den vila och uppladdning jag hade tänkt mig. Mindre sova och meditera, mera måla, spela, läsa, bråka, gosa och sova... och bada istället.


Natten till igår trodde jag nästan att det skulle dra igång. Jag har fått höra att man sväller upp i kroppen innan vattnet går och när jag vaknade runt 4 märkte jag att hela jag var rund som en boll. Fingrarna var som tjocka korvar och jag hade sammandragningar som gjorde lite ont. Men det hände inget. Istället somnade jag om och vaknade med en kropp som kändes som vanligt. Hela dagen gick med bara sammandragningar och detsamma är det idag på BF-dagen. Trött men ingen speciell känsla i kroppen.


Jag och E myser på allt vad vi kan på kvällarna när han äntligen är hemma. Igår pratade vi om hur vi båda tänker och känner inför förlossningen och det verkar som om vi tänker precis likadant. Den där känslan av "Nähä det kom inget barn" som vi hade förra gången också börjar infinna sig. Samtidigt är vi båda mer oroliga denna gång eftersom vi vet vad vi står inför. Det känns märkligt att kroppen känns så "oförberedd" inför värkar osv... förra gången gick slemproppen en vecka innan. Jag hade ont överallt och var SÅ less. Varje natt och kväll hade jag värkar som var riktigt jobbiga. Nu... ingenting. Det trycker inte ens på revbenen sådär som A-V brukade göra.


Det enda som känns är sammandragningar som knyter magen och gör att jag får lite svårare att andas. Barnet ligger långt ner och när jag böjer på mig känner det att det tar emot i ljumskarna som om jag försöker vika mig över bäbisen. H*n trycker och spänner på magen från insidan. Gosar ofta med små fötter och ben på sidan magen och känner ofta hur huvudet och axlarna roterar och vrider sig långt ner i magen. Jag är svullen och ser otroligt tjock ut, även i ansiktet helt plötsligt. Brösten gör ont men har inte blivit större och det var länge sedan det kom någon råmjölk ur dem. Hoppas att de kickstartar efter förlossningen.


Väskan är packad nu iaf och jag tror att det materiella är redo inför när det händer. Hoppas på att få känna mig mentalt förberedd snart också.




Gissningslista:

Sarah: 27 Januari, pojke.

Inte som vi tänkt: 28 Januari, pojke, 3590 gram och 52 cm.

Lina: 28 Januari, pojke, 3780 gram och 51 cm.

Min mamma: 29 Januari, pojke, 3430 gram och 53 cm.

Kajsa: 29 Januari, pojke, 3340 gram och 52 cm.

A: 29 Januari, pojke, 3309 gram och 51 cm.

Syster Malin: 30 Januari, pojke, 3425 gram och 49 cm.

Marielle: 30 Januari, pojke, 3274 gram och 51 cm.

Millis: 31 Januari, pojke, 3550 gram.

Syskonjakt: 1 Februari, flicka, 3810 gram och 49 cm.

Du och jag och framtiden: 2 Februari, pojke, 3640 gram och 51 cm.

Att vara mammor: 2 Februari, pojke, 3030 gram och 49 cm.

EVL: 3 Februari, pojke, 3640 gram och 50 cm.

Åren går: 3 Februari, flicka, 3555 gram och 50 cm.

Lilla jag: 4 Februari, pojke, 3470 gram och 51 cm.

Bortom längtan: 5 Februari, pojke, 3410 gram och 50 cm.

Längtar efter tresamhet: 5 Februari, flicka, 3965 gram och 53 cm.

C: 6 Februari, flicka, 3542 gram och 49 cm.

PiOmiO: 7 februari, flicka, 3670 gram och 51 cm.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards