EttVanligtLiv

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av EVL - 5 februari 2015 23:16

Tack tack fina ni för alla grattishälsningar! Vi är hemma sen igår och landar långsamt i att vi nu är fyra stycken i familjen. Det är så mycket som är precis som när A-V kom men samtidigt är så mycket så nytt. Elvis är väldigt lik sin syster men känns så ny ändå. En ny liten personlighet som verkar vara en riktig mysgrabb. Han skriker väldigt väldigt sällan och när han är vaken ligger han mest och tittar in i våra ögon. Han älskar när jag pussar och gosar honom i pannan. Redan på förlossningen provade jag att sjunga låten "i min blommiga blå krinolin" för honom (har sjungit den varje morgon när han låg i magen) och det märktes att han kände igen den.

Han har mycket hår och hickar lika mycket utanför magen som han gjorde inuti den. Väldigt väldigt liten är han. Inga strumpor sitter på plats, men samtidigt är han så "klar". Det är en liten fin miniatyrperson med knappnäsa och världens gulligaste nysningar där han liksom nyser men piper istället.


Förlossningsberättelse ska jag börja skriva ner imorgon. Fastän det började så segt slutade det väldigt snabbt och det blev otroligt intensivt. Jag förlorade mycket blod efteråt och har ännu inte hämtat mig riktigt. Jag är yr och rätt svag i kroppen. Vi tar det därför väldigt lugnt :)

Elvis är helt otrolig och vi är så kära! Precis som alla sagt blev det en chock att byta på Anna-Vera. Alla delar är plötsligt så stora! Storasyster tycker det är rätt jobbigt när jag ammar hela tiden (försöker få igång brösten men de fattar inte riktigt galoppen och Elvis är supertrött och vill mest bara sova) men hon har bara fått ett stort trotsutbrott över det än så länge. Hon är dock snäll och glad mot sin lillebror. Vid det första mötet fick hon ett paket med den stora mimmidockan och på kvällen i soffan satt hon bredvid honom och sa "han är min bästa vän".

Amningen har ju inte riktigt kommit igång än men det känns som om det är på g. Nyss kände vi den där bekanta lukten av spädisbajs, sådär som den blir när mjölken gått igenom magen. Vi upptäckte att det bara var en massa prupp men hurrade ändå och high-five:ade varandra :D

Imorgon är det återbesök på bb för vägning och hörselkontroll. Hoppas att han inte gått ner alldeles för mycket.



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards