EttVanligtLiv

Alla inlägg den 6 februari 2015

Av EVL - 6 februari 2015 23:11

Oj, förlossningsberättelsen verkar bli en hel roman! Dessutom har jag mycket bilder och även lite filmsnuttar som jag vill ta med. Kan ta ett tag att få ihop, men det kommer!


Idag blir Elvis tre dagar och efter en hel del kämpande med amningen verkar det som om brösten fattat galoppen. Nu på eftermiddagen har de växt till säkert dubbel storlek och jag känner igen mjölkspänningarna. Elvis suger jättebra utan mellanlägg (hurra!) så det verkar som om det kanske kommer att gå smidigare denna gång.


Familjen sov ut länge idag. Vi myste i en trång säng till klockan var 10 och sen blev det panik till BB där vi skulle på PUK och hörseltest. Det tar nog ett tag innan vi vänjer oss vid att det är fyra st som ska vara beredda samtidigt och allt vad det innebär. Som tur är är vi vana att ha panikbråttom så det gick rätt bra ändå. Elvis och A-V åkte bredvid varandra  bak i bilen för första gången. Vi parkerade i garaget under sjukhuset och A-V tyckte att det var jättespännande med alla bilar som stod där i mörkret.


E stannade kvar med A-V i väntrummet medans jag och Elvis följde med sköterskan in på rummet. Han fick godkänt på hörseltestet på en gång men det var svårt att sticka honom i handen och han ville inte amma just då. Jag fick sitta med bröstet ute och lillfingret i munnen på en arg bäbis medans sköterskan satte in den enorma nålen i hans lilla lilla handled. Han är verkligen jättestark lilla Elvis. Stretade och lämpade emot.


Kvinnan frågade hur det går med amningen och jag sa att det inte riktigt kommit igång än. Då petade hon mig på bröstet några ggr och sa "jamen du ser lite svälld ut iallafall"... vilket gav mig flashbacks till när vi krånglade med amningen då A-V var liten. Upplevde att alla behandlade mig som ett par bröst som man fick klämma på och prata om hur som helst. Samma känsla nu. När vi sen var klar hade det inte slutat blöda från hans hand så jag fick gå ut till väntrummet med bröstet fortsatt ute och handen om Elvis hand för att stoppa blodet. Som tur var satt bara E och A-V där och läste en bok.



Vi åkte direkt hem för att städa huset som såg ut som ett bombnedslag. Elvis vill ha mycket närhet och vi fick gå skytteltrafik för att kunna städa och mysa samtidigt. E och A-V badade ihop och sen var vi redo för kvällens besök. Morfar med sambo samt Moster Malin mf! Det var så mysigt med dem här. Elvis fick kläder, små stickade skor och sängkläder samt en massa massa pussar och gos. Han sov länge i mosters famn. Det märktes att han kände igen hennes röst.


Har problem med kameran men bjuder på några oredigerade bilder:

   

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards