EttVanligtLiv

Alla inlägg den 26 mars 2015

Av EVL - 26 mars 2015 23:29

Elvis blev 7 veckor i tisdags och på samma dag började han "prata" med oss. Det där lilla gulliga bäbisjollret och ett ljud som låter "uuuuuh" och påminner om hur vi låter när vi säger "heeeej lillman" till honom. Han lyser upp så fort vi får ögonkontakt och pratar med honom. Han vill aldrig känna sig ensam utan ligger gärna och tittar på oss tills han somnar. Han söker kontakt genom att räcka ut tungan eftersom han vet att det gör mig glad och att jag härmar honom då.

Natten till idag kom A-V till vå säng med feber och en hemsk hosta. Vi fick dela upp oss jag och E. Han såg till att hon inte gled av kuddberget vi lagt upp henne på och jag fick amma Elvis och se till att ingen rullade över honom. Ingen sömn alltså utan Netflixch hostattacker där jag var säker på att hon skulle kräkas ner någon av oss. Tacksamt nog gjorde hon aldrig det och så fort det blev morgon var hostan bättre. Hon fick stanna hemma från dagis och vi har tillbringat dagen i soffan. Elvis vägrar vara ifrån mig. Jag tror att han fortfarande tycker att vi ska sitta ihop. Kanske tycker han, precis som jag, att något saknas när vi inte är nära.

Fastän hon är febrig så vill hon leka. Oftast vill hon ha med sin bror, som hon säger "hon" till. A-V drar honom i sin babysitter så att han står precis vid hennes leksaker och så lägger hon små saker ovanpå honom. Idag var det favoritnallen Nallis som han fick låna. Så himla fint att se.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards