EttVanligtLiv

Alla inlägg den 25 februari 2016

Av EVL - 25 februari 2016 12:35

Lever i en sorts dimma av trötthet! Elvis sover fortfarande så himla dåligt på nätterna och nu när jag slutat amma, eller iallafall försöker, så ligger han och vrider och vänder på sig tills det är dags för mig att gå upp. Han somnar som vanligt kl 19 men vaknar alltid runt 23. Då får han välling och somnar om efter nån kvart. När jag och E sedan lägger oss tar det ca 10 minuter innan han märker (i sömnen HUR DET NU GÅR TILL?!) att det är tyst i huset. Han börjar gråta och vill till mig. Får sova på min kudde och dricka lite vatten istället för att amma. Ibland blir han jättesur och ibland går han med på det.


Så ligger han och vrider och vänder på sig några timmar. Varje gång jag försöker lyfta bort honom från mitt ansikte och ta bort hans fötter från E´s ansikte vaknar han och skriker till. Detta gör att A-V vaknar och tar med sig kudden in till oss. Lägger sig i fotändan och vägrar gå tillbaka. Ibland bär vi henne till sin säng men oftast orkar vi inte. Hon ligger och trycker benen mot mina hela natten. Jag blir supervarm och utan kudde.


Nu är Elvis lite förkyld också och andas jättefort på natten vilket gör mig orolig och håller mig vaken. Att jobba idag kändes inte alls lockande men tack och lov sitter jag nära kaffeautomaten. Faktiskt led jag mig igenom ett träningspass också på lunchen. Får se om jag håller mig vaken till eftermiddagsfikat :D


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards