EttVanligtLiv

Alla inlägg den 3 februari 2017

Av EVL - 3 februari 2017 12:35

Två år har gått sedan denna dagen. Det är så sjukt för det känns som om han nyss kom till oss. Ibland kan jag fortfarande känna hur det var att ha honom i magen. Hur det var när det sparkades och bubblade och levde om där inne. Jag saknar det så otroligt mycket ibland. Ofta.


Elvis som alltid har varit morgonpigg har på senaste tiden anpassat sig efter oss andra tröttmössor och nuförtiden vill han gärna sova fram till iaf 8. Det var därför enkelt att smyga upp, bada och duka fram utan att han ens reagerade. Jag och A-V skivade banan och bredde små klickar med jordnötssmör på dom. På toppen fick hon lägga ut hjärtformade små strösselbitar. Barnen skulle äta frukost på dagis lite senare så morgonmyset fick bestå av bara sånt Elvis älskar och allra högst upp på listan står  Babblarna, bananer, ballonger och musik.


A-V är lite sporadiskt trotsig nu och blir lätt stött när Elvis får något som hon inte får, och hon straffar oss genom att straffa sig själv. Så fort vi pratat om att Elvis har födelsedag slår hon händerna i kors och säger att hon ALDRIG ska fylla år. Får han ena halvan av en frukt ska hon ALDRIG mer äta frukt och får han en kram före henne ska hon ALDRIG mer kramas i hela sitt liv. Tacksamt nog går det rätt fort över och hon kommer gåendes som om inget hade hänt och säger "mamma, vet du vad? Jag älskar faktiskt dig fortfarande". :) Iaf så hann vi med säkert 5-6 såna "Jag ska aldrig" innan vi tog oss in i sovrummet där Elvis låg och sov bredvid E. Vi sjung och kramades och bytte blöjan, sen fick han gå in i köket och se att vi dukat fint på bordet och blåst upp en massa ballonger. Han fick ett munspel, en superhjälteoutfit, Bobbo från Babblarna och ett stort bilgarage.


Efter det tog vi kampen om att få på A-V kläder. Den ständiga kampen mot klockan, svetten och vansinnet. Hon vill inte ha några kläder alls förutom tunna tajts och en klänning. Får man på henne en tröja tillslut så ska det vikas upp ärmar till exakt 3 cm under armbågarna :S Jag lockade med att hon skulle få lite av min bodyspray om hon accepterade katt-tröjan idag och det gick rätt bra. Vi kom iväg till dagis rätt sent som vanligt men jag har lovat mig själv att aldrig stressa på morgonen. Försöker njuta av en lilla stunden då man äntligen kommit fram till dagis och barnen är på sitt bästa humör. Man får många pussar då man lämnar och A-V ställer sig i vinkfönstret och tecknar ett hjärta och pekar på mig.


Kl 11 fick jag hämta upp Elvis igen för att åka på vårdcentralen. Vi misstänker att han har astma eftersom han alltid är förkyld och det sätter sig på luftrören. Han som varit många svängar till sjukhus redan pga detta var otroligt skeptisk till hela grejen och ville inte lämna min famn men vi läste en hel drös med böcker och jag visade Babblarna på telefonen. Han grät och höll mig om kinden när läkaren skulle lyssna på hjärtat men efter det gick det bra. Han fick inhalera lite medicin som skulle räcka över helgen och sen fick vi gå. I bilen på väg tillbaka till dagis sa han själv att han varit snäll och duktig <3


Nu är jag tillbaka på jobbet igen och ska snart sluta för dagen. Vi får dubbla upp på födelsedagsgoset ikväll och får Elvis välja själv så blir det nog pannkakor med lingonsylt och grädde med massa bananer till. Och så ett bad på det :) E jobbar till senare på kvällen men vi får fira bara han och jag ikväll. Fira att vi faktiskt fick två små barn ur den där jobbiga kampen och fira att de faktiskt är små små småttingar fortfarande. Tiden går fort men vi har mycket kvar. Förhoppningsvis finns det tid/ork/pengar/möjlighet till att påbörja ännu en resa lite längre fram.


         

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards