EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 14 november 2018

Måndag 12 November

Av EVL - 14 november 2018 08:57

Till Elvis:

Idag var det din lediga måndag tillsammans med pappa. Du och A-V hade spenderat helgen tillsammans med Pelle och mormor (lekt på Leos, gått på teater och myst hos gammelmormor på hennes nya hem) så du var supertrött. Du hade inte ens vaknat för att krypa ner hos mig på natten. Jag och A-V lyckades göra oss iordning utan att du piggnade till.


Runt 9 hade du gått upp från din säng och letat efter syrran. Du ropade efter henne överallt och gick ut i hallen där du fick se stolen jag hämtat hem från gammelmormors lägenhet kvällen innan. Hon har flyttat till ett hem nu och vi delar upp hennes saker <3 Du blev alldeles förskräckt och rusade in till pappa som fortfarande sov och ropade "De har stökat i gammelmormors lägenhet!! Stolen står i hallen!"


Du är så mån om din bästa vän. Hoppas du får ha henne i ditt liv länge till.


Pappa och du har börjat kolla på spökhistorier för barn och du är särskilt intresserad (och lite rädd) för dockan slappy (eller schlappy som du säger). Det är en buktalardocka från Goose bumps. Ni satt och myste tillsammans i soffan och tittade ett bra tag. Efter det gick ni till lekparken nedanför huset.


På kvällen när jag kom hem från jobbet tog jag med dig på affären medans pappa och A-V åkte på cirkusskola. Vi köpte munkar som du pekade ut och en klämmis som du ville ha, sen åkte vi hem och slog in paket, tände ljus och gjorde saft och kaffe för att överaska pappa. Vi firade honom på fars dag en dag i efterskott eftersom vi var hos morfar dagen innan. Pappa blev jätteglad för Star Wars legot men mest glad över det fina kort du målat till honom.



Till Anna-Vera:

Du har blivit så stor nu när du går i förskoleklass och det påpekar du nästan varje dag. Du ställer dig på tårna och säger "mamma, kolla vad mycket jag växt! Jag är mycket större nu".


Varje morgon är du supertrött men du bråkar ändå sällan om kläderna nu för tiden. Du tar snällt på dig de plagg du valt ut dagen innan och sen äter du frukost själv i köket medans jag duschar. Denna måndagen tittade du i alla leksaksjultidningar vi fått och för första gången kan du nu skriva av och ner de leksaker du önskar dig. Din första egengjorda önskelista <3


Du är också superduktig på att måla av saker och du lägger mycket tid på att få till detaljerna rätt. Ofta när jag hämtar dig från förskoleklassen sitter du och målar eller pysslar. Jag är så glad att du är kreativ.


Pappa och Elvis hämtade dig från skolan och ni två fick sitta och titta lite på tv för att varva ner. Det blir oftast lite bråk nuförtiden om vad ni ska se på. Du vill se barnprogram för lite äldre barn medans Elvis helst vill kolla på tecknade mr Bean eller det där lilla trollet som jag alltid glömmer namnet på.


Väl på cirkusskolan insåg du att ingen av dina vanliga vänner var där och du vägrade vara med på det mesta, inte ens uppvärmningen. Du har så svårt att vara med om det är tal om tävling eller om du måste göra något du inte gjort förut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards