EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 14 november 2018

Tisdag 13 November

Av EVL - 14 november 2018 09:12

Elvis:

Idag var första dagen på förskola för dig på över två veckor. Jag har hållit dig därifrån pga att det gått magsjuka så länge. Du har fått hänga med mig på jobbet istället och det har varit så himla mysigt. Du fick ett eget litet bord och vi åt frukost ihop vid datorn. Du satt snällt med i-pad:en och på luncherna myste vi med mormor och Pia. När jag berättade att det var dags för förskolan igen började du gråta och ville vara med mig. Det gjorde så ont i hjärtat och jag ville så gärna bara ta med dig. Både för att jag älskar när du är med men också för att jag hade ångest över att lämna dig bland bacillerna.


Som tur var gick det bra att lämna. Du och jag bytte luftpussar genom fönsterrutan och jag formade stora hjärtan med händerna medans jag hoppade högt för att göra dom så stora som möjligt. Det kändes bra att du skulle få leka med dina kompisar.


På eftermiddagen hämtade jag dig och då spelade du spel med Sinicka och dina kompisar. Du följde snällt med när jag sa att vi skulle hämta syrran. Det är så mysigt att du vill vara med henne hela tiden. Vi tog bilen till skolan och du ville som vanligt balansera på cementkanten till rabatterna och gå själv i trappen.


När jag frågade vad ni ville ha till middag svarade ni som vanligt pannkakor och det fick ni. Medans ni badade bubbelbad gjorde jag amerikanska pannkakor med rivet äpple och kanel. Du hann precis vara med och vända de sista i pannan innan mormor kom och det var dags att äta. Du åt många med lingonsylt och mjölk. Alla spillde på kläderna och det blev ombyte innan mormor tog med er till A-Vs körträning. Du och mormor tog med en påse böcker att läsa medans ni väntade.


A-V:

När jag hämtade dig från förskoleklassen skulle du som vanligt krama alla kompisar innan du gick. Både gamla och nya vänner. Och den stora killen som gör sin praktik hos er klass. Ni har ett eget litet språk med varandra och han verkar väldigt glad i dig. Du är som vanligt älskad av alla pga att du är så snäll och omtänksam. Jag förstår inte riktigt vart du får allt ifrån. Man behöver aldrig lära dig något, du bara vet. Härom veckan när jag skulle hämta dig så presenterade du mig och lillebror inför dina vänner och dina lärare. Du säger alltid tack för maten och plockar undan efter dig. Du lägger tvätten där den ska vara och bäddar din säng utan att jag behöver säga till.


Varje tisdag kommer mormor för att vara med er så att jag och pappa kan träna tillsammans. Ni äter ihop hemma hos oss och sen åker ni till kören. Du tycker det är så mysigt att sjunga. Väl hemma läser mormor en massa böcker för er och turas om att ligga lite och kramas med er i er säng. Men först busar ni och sjunger och lekar jagis. Hon är helt otrolig eran mormor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards