EttVanligtLiv

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av EVL - 5 maj 2015 01:28

Vi har haft en mysig helg tillsammans där vi bara ätit gott och inte planerat in något speciellt. Jag har lärt E att äta sushi, A-V har fått en sparkcykel (då det varit ett fasligt tjat om att åka skateboard samt att hon försökt göra en egen bräda av lego som hon skrapat längst parketten hemma) och Elvis har fyllt 3 månader. Det är helt galet att det gått så fort. Tre månader gick på tre veckor...

Idag har han fått sina första sprutor. E tog det värsta, att hålla i, medans jag fick trösta efteråt. Det gick snabbt över men han har då och då under dagen och kvällen liksom "kommit på" vad som hände och gråtit en skvätt. Ingen feber än så länge.

Han äter ofta måste jag säga. Det är inga tre timmar vi snackar om utan snarare två...oftast en timme mellan matningarna. När han vaknar, oavsett hur länge han sovit, vill han ha mat. Det förvånade mig inte alls när vågen visade prick 5000 gram idag. 59 cm är han nu, lillplutten. Dubbelhakorna har gjort entre. Han ler och tjusas mycket. Han är toppen helt enkelt. Det är A-V med såklart. Jag försöker dela ut pussarna jämlikt mellan dem.

Mycket pussar blir det. E har inte fått så många dock. Vi tar nån då och då i farten. Något mer är jag inte sugen på/orkar jag inte tänka på. Den 11 är det dags för efterkontroll. Då vill bm prata om preventivmedel. Svaret blir nog "inget" eller "vi återkommer när lusten kommit tillbaka". Jag gissar på att det tar ett tag.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards