EttVanligtLiv

Alla inlägg under december 2010

Av EVL - 30 december 2010 09:31

Måste bara skriva ännu ett inlägg idag. Blev sååååå glad när jag såg att M fått sitt efterlängtade pluss. Hon är en av de fina tjejer jag följt sedan innan jag började blogga själv. Varje månad har jag hållt tummarna och hoppats så för dom och nu är de äntligen gravida! :D

Vilket avslut på året!


STORT grattis till er!!

  

Av EVL - 30 december 2010 09:08

Nu är den snart här, ännu ett nyår utan alkohol. Dumt nog så har jag BIM två dagar efter nyårsafton och jag skulle aldrig få för mig att dricka om jag inte var säker på att det inte funkat denna gången. Det är lite jobbigt eftersom min kropp är nästan 100 på att mensen kommer att komma som vanligt. Hemskt att säga såhär men ibland så längtar jag efter att få dricka mig full och få vara helt riktigt glad för en stund... Så blir det alltså inte på nyår. Det blir alkoholfritt bubbel och läsk för min del.


Nyår ska firas hemma hos oss med det kompispar som känner till att vi försöker. Från början var det skönt att få berätta för dom för jag trodde att vi skulle få lite medlidande, men nu börjar jag irritera mig på dom mer och mer. Tjejen i förhållandets första kommentar var "det är bara att leva livet och inte tänka på det". Jag lät den kommentaren rinna av mig för jag visste ju att hon inte kunde veta bättre. Nu har det ändå gått ett halvår sedan vi berättade och än idag tycker jag att de, mest tjejen, gör och säger saker som är väldigt tanklösa. Ofta när vi sitter och pratar kan hon börja skämta om att hon ätit så mycket att hon ser gravid ut. Då brukar han spinna vidare på det och säga "du kanske är det?!" så skrattar dom. Jag bitar mig i tungan.


Ska inte gräva ner mig i det där nu och berättar istället lite om planerna inför Fredagskvällen:


På morgonen ska vi upp ganska tidigt. Ta med ved, pulka och fika till en mysig pulkabacke i närheten. Där ska vi elda, åka pulka och dricka Irish *inte jag då*.


När vi sedan kommer hem ska vi mysa framför en julfilm och dricka kaffe. Alla fyra är kaffeälskare så det blir måååånga koppar innan dagen är slut.


Lyckligtvis älskar både jag och tjejen från det andra paret att laga mat. Medans männen nördar sig med något spel så ska vi tillaga följande meny:

Till förrätt ska vi göra ostfondue.

Huvudrätten består av oxfile lindat kring parmaskinka, parmesan och pesto. Till det ska vi göra en gratäng på potatis, lök, grädde, parmesan och svartrötter. Sås till detta blir rödvin- och vitlökssky och timjanskum.

Efterätten blir hallonkompott toppat med hallonmousse


Gott Nytt År alla bloggvänner.

  


Av EVL - 28 december 2010 21:00

Har insett vad dubbla dosen pergotime har gett mig. Inte väldiga pmsbesvär eller ömma bröst som med enkelkur utan en härlig  samling av finnar. Ser ut som en hormonstinn tonnåring. Kul.

Av EVL - 23 december 2010 18:59

Vad tycker ni om denna inslagningen? :)


  

Av EVL - 21 december 2010 14:02

Idag publiserades denna fina artickel om Anna och Mikael med bloggen http://langtantillbarn.blogspot.com/. Läs den tycker jag, den är mycket fint skriven. Modigt att ställa upp!

Av EVL - 20 december 2010 12:38

Ägglossningsstickan visade en glad gubbe i Fredags. Slemhinnan i livmodern växer 0,5mm/dygn (har jag läst nånstans) så då borde den varit 8-8.5mm på själva ägglossningsdagen. Det känns bra att veta. Tant L sa ju åt oss att börja på Onsdagen så nu har vi fått till det två dagar innan, på äl-dagen och två dagar efteråt. Nu MÅSTE det vara helgarderat!


Kom till min fasa på att jag antagligen kommer att ha mens precis den dagen vi ska på barnlöshetsutredning hos TF! Ringde precis och talade in ett medelande. Hopps de ringer tillbaka snart så att jag kan återgå till att ignorera allt som har med bäbisverkstäder att göra.


Nu släpper jag det här och fokuserar på allt som ska fixas innan jul istället. Jag ska grilljera skinka, göra glögg, baka pepparkakor och göra tryfflar. Ska även försöka mig på att grava lax själv iår. Sen måste man ha ris ala Malta på julbordet, det är den viktigaste rätten! Senap och knäck kokade jag igår... börjar faktiskt komma in lite i julstämningen. Kanske beror mycket på att vårt hus är totalt insnöat och ombonat. Ser nästan inte ut genom fönstren längre :)


  

Av EVL - 20 december 2010 09:27

Jag har kommit på det bästa svaret på frågan "hur är det med er då?" och det är:

-"Det är som vanligt". På så sätt slipper man ljuga och säga att allt är bra, ingen vet ju vad vanligt är för oss.

Av EVL - 17 december 2010 15:58

Undrar om det kan vara så att min hjärna är lite överstressad. Idag på lunchen skulle jag betala med mitt Visakort och glömde totalt bort koden! Har fortfarande inte kommit på den. Ibland blir jag rädd för mig själv.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards