EttVanligtLiv

Alla inlägg under april 2017

Av EVL - 11 april 2017 10:56

Den här jädra yrheten och tröttheten vägrar släppa taget om mig. I söndags var det riktigt jobbigt. Inte förens vid 14 på dagen kände jag att jag var riktigt vaken. Innan dess gungade allt och ögonen ville bara stänga sig. Vid ett tillfälle fick jag lägga mig ner på lekplatsen när barnen lekte. Rörde jag på huvudet var det som att allt släpade efter någon mikrosekund.


I måndags tränade jag på kvällen och det gick som vanligt bra. Det går alltid bra att träna av nån anledning. Känslan i kroppen var också helt bra fram tills det var dags att sova. Det gick bara inte och jag snurrade runt hela natten och kallsvettades. Vaknade med det här illamåendet som jag så ofta har nuförtiden och som jag är SÅ LESS PÅ! Det gör ju att jag får mindre ork med barnen exempelvis. Jag tål inte skrik, jag tål knappt mig själv när jag mår sådär.


Imorse mitt i det där illamåendet skulle vi stressa till sjukhuset för att kolla upp Elvis jobbiga andning. Sen han började dagis har han varit konstant förkyld med rinnande näsa, väsande andning och hosta. I omgångar har han varit riktigt dålig och vi har varit både inlagd på sjukhus och suttit på akuten några ggr. Tillslut fick vi Betapred utskrivet att ha hemma men bara EN dos Betapred stoppar deras växt i EN HEL VECKA. Det är galet. Därför har vi inte velat ge honom det såklart men i lördags var hans andning så pass dålig att vi ändå gav honom en dos.  Efter dagens besök på sjukhuset slog läkaren fast att det antagligen är en blandning av astma och krupp. Vi får köra med inhalator från och med nu vilket är tråkigt men chansen att det växer bort är stor och det är skönt att vi kan ge en medicin som inte påverkar hans kropp så mycket som Betapred iaf.


Väntar på provsvaren. De borde komma idag med posten. Har precis kommit tillbaka till jobbet och räknar ner till lunchen då jag ska springa till vilorummet och sova bort en timme. Förhoppningsvis mår jag svinbra efter det. Så ska jag försöka träna ikväll. Det verkar vara det enda som hjälper just nu.

Av EVL - 6 april 2017 11:59

Sen i november kanske, när jag började träna hårt igen efter graviditeten har jag haft problem med yrsel och hjärtklappning. Har mått illa jätteofta och varit låg. Jag kan börja gråta på en sekund över absolut ingenting. Haft dåligt tålamod och ofta känt mig arg och ett tryck över halsen. Som ett stryptag. Flera gånger under den här tiden har jag sökt för det och de första besöken visade ett riktigt dåligt järnvärde. Efter några kurer med järntabletter blev det bättre men den dåliga känslan i kroppen har kommit tillbaka hela tiden med jämna mellanrum.


Egentligen mår jag bara riktigt bra när jag tränar sjukt hårt. När jag sliter och när det gör ont. Efter ett pass känns kroppen som vanligt men jag har märkt att jag också har lättare att "gå in i väggen" efter ett hårt fyspass. Hjärtat slår oregelbundna slag känns det som och det är tyngre att andas.


Igår hade jag en läkartid igen och redan i väntrummet kände jag mig låg. Självklart började jag gråta så fort jag skulle berätta hur jag mår och hur jag mått den senaste tiden. Kunde inte själv säga vad som gjorde mig ledsen men jag kunde inte heller sluta gråta. Och fastän jag sa att jag funderar på om det kan vara något med sköldkörteln så förstår jag ju själv att det är alla symptom på ångest. Det sa såklart också läkaren. Det jävliga är att jag inte kan svara på VAD det är som gör att jag mår såhär. Visst, det har varit mycket skit på sistone och jag känner mig sjukt jävla ensam ofta, men jag har alltid varit bra på att vara själv. Jag har aldrig behövt mer än såhär och det jobbiga som hänt och händer omkring min familj just nu är ändå utom vår kontroll och jag tycker att vi hanterar dom (och distanserar oss från dom) på ett bra sätt.


Efter samtalet med läkaren blev jag utskickad att vänta utanför salen där man lämnar blod. Jag satt och tittade på mobilen och försökte torka bort tårarna så fort de dök upp. Det ville inte sluta. Jag fick lämna fler blodprov och göra ett EKG som sköterskan sa såg bra ut. Provsvar kommer nog i brevlådan imorgon. Hoppas så jävla mycket att det kommer att visa på att jag saknar något i kroppen men magkänslan säger något annat.









Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards