EttVanligtLiv

Alla inlägg under augusti 2010

Av EVL - 31 augusti 2010 22:28

...så kom jag hem till en jättestor illaluktande kattpisshög som bestod av mina finaste tröjjor, totalförstörda av båda katterna. Jag satt mig på golvet och grinade tills E kom hem. Vilken bra avslutning på en i övrigt vidrig dag. Det är ju konstigt att huset inte börjat brinna eller bilen gått sönder också.

Till råga på allt så har ytterligare en av min lillasysters vänner fått sin bäbis idag.


Nä nu ska jag sova bort resten av kvällen, kanske känns det bättre imorgon. Hoppas!


Av EVL - 31 augusti 2010 16:45

Det är så typiskt att alla mammor på jobbet får för sig att börja prata graviditet och småbarn på båda fikarasterna när jag sitter med världens mensvärk och jordens sämsta humör. Är så skönt att dagen snart är över. Ska åka hem och begrava huvudet i E´s knä och inte lämna soffan på hela kvällen.

Av EVL - 31 augusti 2010 13:51

Har blivit ordinerad att prova Pergotime och sedan återkomma. Ska alltså inte in och undersökas. Känns sådär faktiskt :( ville gärna kolla så att allt står rätt till. Förstår inte vad som hänt, min mens hade ju rättat till sig. Betyder min försenade mens att ägget iallafall blivit befruktat och inte fäst.?


Det är ju slut på Pergotime i hela landet så nu måste vi vänta till början av Oktober innan vi kan försöka med dom! Fy fan vilken lång tid!!Om tant L tycker att vi måste prova med medicin för att bli gravid, hur stor är då chansen att vi ska lyckas på egen hand i September?


Allt känns piss idag och mensvärken höll på att döda mig imorse. Tack och lov så gick smärtan över till ett dovt molnande efter någon timme.


Funderar också över det här med barnlöshetsutredning. Nu har det ju gått ett år. Räknas våra besök hos tant L som en utredning eller måste vi vända oss någon annanstans? Vill självklart vara kvar hos tant L, men jag vill inte slösa mer tid om det är så att vi måste utredas någon annan stans. Det kanske finns någon speciell ordning man måste följa? Snälla, är det någon som vet?

...

Av EVL - 30 augusti 2010 23:13

Nu kom mensen :(. Ett år och inte ens nära ett pluss.

Av EVL - 30 augusti 2010 19:11

Mensen har inte kommit än och jag vågar inte testa eftersom jag vet att det kommer att bli ett minus. Jäkla mensehelvete kom nån gång då så att jag kan beställa tid hos tant L och gå vidare!!!


Av EVL - 30 augusti 2010 08:12

Igår på BIM+6 kom den där jävla bruna flytningen som alltid kommer innan mens! Som vanligt helt oväntat och hela ens värld stannar upp. Jag hatar den där känslan! Precis när vi nästan börjat hoppas lite på ett pluss. Jag skulle testa nu på morgonen....

Tant L sa att det kunde bli antingen mens eller graviditet. Varför, varför, varför kunde jag inte fått bli med barn nu! Det finns ju inget fel på någon utan oss.

Nu måste jag vänta på att den ska sätta igång också. Känner mig helt tom inombords. Vilken pissig dag.

Av EVL - 28 augusti 2010 20:52

Väntar fortfarande på att något ska hända. Har inte testat sen i Torsdags och tänker hålla ut till på Måndag morgon. Försöker dra ut på det så långt som möjligt eftersom det är så jobbigt. De där evighetslånga minutrarna då man väntar och väntar. Hjärtat slår så snabbt att det snart hoppar ur kroppen... Snälla snälla snälla ge mig ett pluss!

Av EVL - 28 augusti 2010 00:08

Nu har det börjat ila i tjejmagen. Det är nog inget bra tecken... väntar nog på mensen inatt eller imorgon. Tråkigt :(

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards