EttVanligtLiv

Alla inlägg under augusti 2018

Av EVL - 6 augusti 2018 10:32

Jag jobbar och E som alltid är ledig på måndagar skickade iväg barnen till mormorn för en veckas bus och mys. Tror alla i familjen har längtat efter just den här veckan :) och fastän jag jobbar som vanligt så känner jag i kroppen att jag har mer tid på dygnet. Inga fasta tider att passa denna veckan.


Elvis kommer alltid in till mig på natten. Samma tid varje natt och med kudden eller Bobbo från Babblarna under armen. Vi säger inget till varandra. Jag bara lyfter på täcket och så rullar han ihop sig till en liten boll och trycker sig mot mig. Jag snusar honom alltid i nacken och pussar honom på kinden. Ligger kvar tills han blivit varm och puttar bort mig. Då går jag upp och tar hans lilla säng istället. Jag klarar inte av att sova trångt men skulle ändå inte vilja vara utan den där lilla outtalade stunden vi får varje natt. Jag kommer nog att sakna den lite denna veckan.


A-V är väldigt fokuserad på att hon växer och blir större för varje dag. Hon kommenterar att hon nu når si och så högt upp vid handfatet eller att hon når ner med benen till golvet om hon sitter längst ut på soffan. Hon sätter handflatan mot huvudet och markerar hur lång hon är idag och sedan hur lång hon var igår :) A-V sover oftast kvar i sin egen säng men då och då hittar jag henne sovandes skavfötters med mig. Något som lever kvar sedan Elvis var bäbis och hon fick lära sig att sova där nere om hon skulle få plats. Hon är så lång nu att hon kan sparka mig i huvudet istället för, som då, rakt i skrevet.


Ikväll blir det dubbeldate och minigolf, sen kanske något glas vin innan sängen. Märkligt att man glömmer så fort hur det var att ha all tid i världen.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards