EttVanligtLiv

Alla inlägg under maj 2010

Av EVL - 31 maj 2010 13:02

Det finns allt för lite info om bakteriell vaginos! Hittade dessa länkar som kan vara nyttiga att läsa:


http://www.expressen.se/halsa/1.1534943/min-sambos-spermier-bara-dog

http://www.expressen.se/halsa/1.1534946/sa-slipper-du-kladan-enkelt

Av EVL - 31 maj 2010 10:12

Nu är det bara tal om dagar innan vi ska på besök hos vår gynekolog. Det känns väldigt bra att äntligen få komma dit, att kuren snart är avslutad.

Morsdag var lite jobbig som jag visste att den skulle vara, men i det stora hela så gick det bra. E gör ett bra jobb med att lugna mig och få mig att känna mig säker på att det kommer att bli bra. Det känns skönt att han fortfarande är så väldigt positiv. Det behövs verkligen.


Vi har planerat in roliga och mysiga saker att göra under hela semestern tillsammans. Den ska till stor del spenderas med ett par som vi vet inte har planer på att skaffa barn ännu. Självklart är inte det anledningen till att vi valde att vara med dom i sommar, men det känns skönt att få tänka på annat de veckorna.




Av EVL - 28 maj 2010 10:13

Varje morgon när jag vaknar och kliver in i duschen känner jag för att gråta när jag tänker på att vi ännu inte lyckats. Då tillåter jag mig själv att må lite pissigt eftersom jag är för trött för att försöka muntra upp mig själv.


Från och med idag ska jag aktivt börja se mig själv som gravid istället. Under korta stunder på dagen ska jag fantisera att jag är med barn och känna den härliga känslan som jag då kommer att ha. Kanske tillför jag kroppen något då som får mig att slappna av och bli mer "mottaglig"?


Låter otroligt flummigt, men kanske värt ett försök iallafall. Det är ju ingen idé att gå runt och tänka på hur dåligt jag mår hela tiden.


Det räcker med de korta stunderna i duschen varje morgon. Från och med idag!



Av EVL - 26 maj 2010 14:37

Hur vanligt är det att man har småont i tjejmagen väldigt ofta?

Jag tycker att jag nästan alltid har ont långt ner runt äggstockarna eller mittemellan dem. Är det vanligt att känna så? Som stickningar och lite molande ibland?


Det finns så otroligt många frågor som snurrar i mitt huvud varje dag. Som spär på oron att något, annat än bakterierna vi haft, ska vara fel.

Vi vet ju att E´s spermier var jättebra, men tanken att det ska vara något fel på mig kan jag inte riktigt släppa...


Jag kan liksom inte se mig själv som gravid. Undrar om det är ett dåligt tecken?

Av EVL - 25 maj 2010 15:50

     


Saker jag gjort då jag varit som mest desperat:


Druckit flera liter grapejuice

Knaprat vitaminer

Knaprat Efamol

Provat bisolvon innan ÄL

Kännt på livmoderhalstappen ca 20 ggr/dag

Stått på huvudet efter sex

Healing


Av EVL - 25 maj 2010 11:11

Igår tog jag den sista Lactal:en! Nu behöver jag bara använda en annan kräm 2 ggr i veckan. Nu börjar istället oron för att bakterien inte ska ha försvunnit, eller ännu värre, att det inte ska funka ändå. Men de tankarna slår jag bort!


Mitt nya positiva jag säger till mig att jag ska ta vara på allt positvt och snällt som L sa vid mitt senaste besök. Detta kommer att ordna sig. Snart kommer också vi få vara lyckliga på riktigt.


Flera ggr har vi trott att vi lyckats för att senare inse att alla symptom berodde på mens eller hormonsvängningar, så jag har fått smaka på känslan av att ha lyckats. Men bara nästan. Det är svårt att föreställa sig hur det kommer att kännas. Att få duscha på morgonen utan att vilja gråta en skvätt.

Att få glädjas åt andras graviditeter och kunna bete sig som folk igen.


Vi ska också få överaska våra familjer på ett roligt sätt när vi berättar om graviditeten. Mest av allt längtar jag till att få berätta om vår kamp. Att vi igentligen ville ha barn för ett år sedan... Vilken lättnad det kommer att vara.


Jag längtar!

Av EVL - 24 maj 2010 21:42

     


Bakar mig igenom kvällen och tänker positivt tankar. Om snart 11 dagar ska vi tillbaka till gynekologen och hon kommer att säga att nu ser det jättebra ut! Hon kommer också att säga att vi snart kommer att vara gravida.


Båda kommer att må som en miljon dollar när vi åker hem och inväntar ÄL. Denna gång räknas det på riktigt!


Vi åker på semestern och ligger lite diskret med varandra på de rätta dagarna. Cykeln kommer att vara under 40 dagar och vi kommer att må så otroligt bra!


Jag bakar tre sockerkakor, det borde ju hjälpa...

Av EVL - 24 maj 2010 10:15

Jag känner att jag håller på att förvandlas till en person som jag inte vill vara.
En bitter människa som inte tänker på något annat än när nästa ÄL är, hur det känns i magen, tidiga symptom och vilken av mina närmaste vänner som kommer "hinna före" oss... 


Det värsta är att jag känner mig så otroligt taskig mot min yngre syster som är höggravid. Ibland orkar jag inte hålla skenet uppe och jag ser att hon märker att jag är ledsen över något. Jag tror nog inte att hon förstår att vi försöker bli med barn och har problem, eftersom ingen i familjen verkar veta att det kan ta tid att bli med barn. Men hon känner nog att det är hon som påverkar mig negativt. Jag hör det på hennes röst, och hon har flera ggr sagt att jag kan prata med henne om vad som hellst. Men det kan jag såklart inte. Jag vet hur hon fungerar och hon skulle bli arg om jag satte ord på alla mina känslor.


När hon var i 6:e månaden insåg jag att jag inte längre kunde gå runt och vara ledsen och arg uppe i henne. Jag ville inte se tillbaka på hennes graviditet och känna att jag förstörde för henne. Hon har rätt att få uppleva en fantastisk tid och ha sin storasyster bredvid sig som stöttar och är glad. Fram tills nu har det gått hyfsat. Jag har undvikit henne när mensen har kommit och vi mått som sämst.


Från och med idag ska jag koppla bort mina egna oroskänslor och frustrationer och koppla på "kärleksfull storasyster-mode". Det får nog även mig att må bättre i längden. Det blir bäst för alla.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards