EttVanligtLiv

Alla inlägg under juli 2017

Av EVL - 14 juli 2017 13:43

Idag är det fem år sedan Anna-Vera föddes och jag fick bli mamma för första gången. Det är precis som föräldrar alltid sagt - "dom föddes ju nyss" och "ååå vad tiden går fort". Det börjar bli svårt att komma ihåg detaljer som hur gammal hon var när hon åt med sked för första gången eller vilken leksak hon brukade leka med mest när hon var bäbis. Ibland är det svårt att se henne som något annat än ett rätt stort och kavat barn och ibland kan jag nästan leta efter henne som liten bäbis. Som om tiden på något sätt var flytande.


Vi väckte henne med sång och i köket fick hon fika, tända ljus och paket. En wonderwoman-docka, ett troll som man kan pynta håret på, en superhjältefilm och ett vattengivär. Elvis satt bredvid henne när hon öppnade paketen men brydde sig bara om ballongerna och honungsmelonen :) Han sa att han också fyllde år. En halvtimme hann vi mysa tillsammans innan stressen inför dagis satte igång. Det var tröjor som inte var fina nog och byxor som satt fel. Huset såg ut som ett bombnedslag innan jag stängde och låste men det är inget som en klassisk panikstädning inte kan fixa :D Ikväll kommer mormor, gammelmormor, farmor, faster och en kusin på besök för att äta lite tårta och fira att barnen går på semester.


         

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards