EttVanligtLiv

Alla inlägg under juni 2017

Av EVL - 12 juni 2017 14:56

Provsvaren kom och visade på D-vitaminbrist denna gång och en ok nivå järn. Nu orkar jag inte söka något mer för det här utan försöker bara ta det lugnt när jag känner mig nere eller yr. E har köpt järntabletter åt mig och jag försöker stressa mindre än innan. Antar att det är ångest som gör att jag mår såhär. När jag stannar upp och tänker efter förstår jag att det är vissa situationer som får mig att känna mig sämre... Det tillsammans med lite sömn eller dåligt med mat är en superdålig kombo.


Receptet nu är att fortsätta träna så mycket som jag gör, så länge det känns bra. För det är det enda (förutom barnen såklart) som får mig riktigt glad känns det som. Jag behöver köra slut på mig. Ofta så känns det som om jag har en motor på insidan som bara måste få varvas ur. Får jag inte det blir jag på så jädra dåligt humör.


Jag ska fortsätta äta som en häst och inte försöka dra ner på något (förutom jobb och stress då såklart). Försöker också att inte stressa upp mig när jag är med barnen. Att anamma mammas motto om att ta det lugn även när man är svinaktigt försenad... fast shit vad det är svårt. Samtidigt vill jag inte att mina barn ska komma ihåg att mamma alltid sa "KOM NU VI HAR SKIIIITBRÅTTOM!"


Det börjar närma sig A-Vs 5-årsdag och semestern står för dörren. Det är så jädra härligt med ljuset och allt det gröna. Vi har jobbat en del hemma och börjar få det som vi vill ha det, även om det är en bit kvar. Barnen ska få en koja till trädgården och vi ska måla trädetaljerna på huset svart. Utöver det, inga måsten. Så skönt.



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards