EttVanligtLiv

Alla inlägg under juni 2019

120

Av EVL - 3 juni 2019 15:30

Huj vad tiden går!

Maj 2019 och båda mina föräldrar har fyllt 60. 60! Det ger mig lite, nej mycket, panik. Panik över att tiden går så fort. Jag hinner inte med mig alls och det är så svårt att stanna upp och njuta.



Jag tittar på A-V och hon är så stor helt plötsligt. Hon har börjat tjata om att få gå ensam till skolan och sedan förra veckan får hon springa iväg till granntjejen Bell på egen hand. Hon har lärt sig att läsa och att skriva på förskoleklassen. Hon klär på sig och städar rummet och sätter ner foten. När hon var hemma med E häromdagen hade hon sagt:

Hon - Pappa, det där programmet är alldeles för barnsligt för mig!

E - Jaha, men kolla på det här programmet med mig då....?

Hon - Näe, det är för vuxligt!


Elvis är också stor men vill fortfarande ha mycket närhet.

Han är väldigt lättstött nu. Tar åt sig om någon retas och är allmänt känslig. Han får och behöver många kramar nu. Han kommer in till mig varje natt och vill vara liten sked. Bli kliad på ryggen. Snosad i nacken. Vad jag kommer att sakna det när han sedan slutar.


Livet rullar verkligen på i 120 och det är mycket på jobbet där jag fått en större roll i gruppen. Jag tränar varje dag för att hålla mig aktiv och för att få lite egentid. Det har funnits så himla lite tid att fundera på det där med en trea. Förut var det så självklart. Vi ville ha tre barn om det skulle gå. Men så kom livet i vägen och nu tänker jag rätt ofta på att det kanske bara skulle vara själviskt av oss. Och att jag inte skulle orka med att kastas in i barnlösheten igen. Det känns bättre att hålla den på avstånd.

Jag äter tom p-piller (för att jag trodde att det skulle göra mig gladare med mer balanserade hormoner) vilket känns rätt töntigt att göra eftersom jag inte ens har någon egen ägglossning. Dessutom mår jag inte bättre med dom. Fattar inte varför jag fortsätter.


Vi har sagt att vi inte ska behöva ta ett beslut förens efter sommaren. Då kanske pillren ryker och så får det ske om det sker. Om det vill ske. Det jobbiga är att jag inte känner mig klar med barn än. Man kanske aldrig gör det?

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards