EttVanligtLiv

Alla inlägg under oktober 2010

Av EVL - 31 oktober 2010 20:58

  


Awarden går ut på att lägga upp ett favoritfoto och skriva tre saker som står en nära. Sedan ge den vidare till 5 personer.


Svårt att lägga upp en bild när man bloggar anonymt, men här kommer en bild från vår utlandssemester i somras. Det var en vecka som gjorde att vi fick en chans att slappna av lite. Vi hade precis blivit av med BV och sommaren hade precis börjat.


  


Tre saker som står nära mitt hjärta är:
1. Min kära E, han är min stora kärlek som alltid kan läsa mina tankar.
2. Min familj.
3. Min fina vän M som stöttar och peppar mig när jag behöver det.


Jag skickar awarden vidare till:

M

AnnaCecilia

Tea

Lexi

Längtan


Ni är alla fina, härliga tjejer och jag tänker på er varje dag.


Tack så mycket till Akna för denna awarden!


  

Av EVL - 31 oktober 2010 20:29


  



Awarden innebär att jag ska ge vidare den till sju bloggare  och skriva sju saker om mig själv. Får se om jag kan komma på så många intressanta fakta, men ska göra mitt bästa :)

Jag väljer att sända en award till dessa personer:

Kix: Eftersom hon var den första jag tog kontakt med i bloggvärlden och hon har stöttat mig från första stund.

Candra: Hon håller alltid tummar och tår för mig och har alltid något stöttande att skriva som får mig att må lite bättre. Dessutom är hon en riktig konstnär!

Babyornot: En person jag inte känner så bra men som jag känner igen mig i väldigt mycket.

En evig längtan: En tjej som skriver mycket fint, insiktsfullt och som nyss plussat :)

Minutredning: En person som jag antagligen bor ganska nära och som äntligen plussat i dagarna :)

Myhartfordhome: En tjej vars blogg jag läser varje dag och hoppas för. Hon avslutar snart sin pergokur! Hoppas hoppas hoppas!

Årengår: En tjej vars frustration jag känner igen mig i. Hon skriver alltid så målande och bra. Håller tummarna för dig!


 


Okidoki, dags att skriva sju saker om mig själv:


1. Jag är sjukligt rädd för att kräkas efter några traumatiska händelser i min barndom. Om E får magsjuka eller mår det minsta illa så flyr jag fältet och städar hela huset med ansiktsmask och plasthandskar, haha. Detta har iallafall blivit bättre det senaste året då jag tillochmed önskat mig morgonillamående ;P 


2. När andan faller på älskar jag att måla tavlor, hellst i olja. Dessa förvaras säker från dagsljuset i källaren bland mina diverse konstverk i skrot och lera.


3. Jag är ett photoshop- och illustratorfreak som gör loggor och etiketter till småföretag på sidan av mitt vanliga jobb. Det har nyss kommit ut ett kaffe vars etikett jag gjort som gör mig väldigt stolt :)


4. Jag är en typiskt kill-tjej som sällan sminkar mig och bär kjol eller klänning. Men då och då är det roligt att chocka lite.


5. Jag älskar att laga mat och baka. Ett tag funderade jag på att utbilda mig till kock, men la det på hyllan eftersom jag valde det yrke jag inte kunde praktisera på fritiden.

 

6. Jag är otroligt hypokondrisk men är för det mesta rädd att det är någon i familjen som ska bli väldigt sjuk, jag kommer alltid i andra hand.


7. Jag är väldigt stark för att vara tjej och när jag var liten tyckte jag om att slåss med äldre killar för att "rädda" de som blev mobbade på skolgården. Än idag tycker jag det är roligt att kunna bräcka killar, men nu gör jag det på karaten istället för ute i samhället ;D

 

Tack så mycket Evelina för awarden och det fina du skrev om mig på din blogg!

  

Av EVL - 31 oktober 2010 10:07

Inatt har jag för andra gången detta försök bara legat och väntat på att mensen ska dyka upp. Innan jag la mig så var jag väldigt kissnödig länge vilket gjorde att jag fick en tryckande värk i livmodern. Fastän jag kissat innan jag la mig så höll det i sig nån timme. Det gjorde ont i ryggen och i hela livmodern. Nästan så ont att jag var på väg upp för att lägga mig i badet.


Nu på morgonen är värken försvunnen igen, men det känns ju inte bra. Det ilar lite i ryggen på en punkt på höger sida och bröstvårtorna är lite ömma, men annars känns allt som vanligt. Det är två dagar kvar till BIM och jag vägrar testa förens det gått två dagar över tiden.


Nu ska jag äta frukost sen blir det stan med syster för att hjälpa till med inköp inför dopet.

  



Av EVL - 30 oktober 2010 19:19

Igår kväll var det som om min kära syster kunde känna av mitt dåliga humör och ringde för att bjuda med mig till simhallen med henne, hennes sambo och son. Eftersom hon och sambon ville kunna bubbla och basta så fick jag sitta med systerson i barnpoolen. Sååå otroligt mysigt!! Det var jättekul samtidigt som det skar lite i hjärtat. Resten av kvällen blev iallafall mycket bättre än den blivit om jag fortsatt sura och åkt iväg för att slåss på karaten.


Idag känns det bättre och det gör inte lika ont i magen längre. Det kan hugga till ibland när jag ligger ner på sidan eller rör mig väldigt fort. Annars känner jag mig bara yr och trött. Ibalnd sticker det till i brösten.


Nu sitter jag vid datorn och ler eftersom minutredning.bloggplatsen.se nyss fått sitt efterlängtade pluss på stickan!! Jag är så otroligt glad för hennes skull och hoppas att jag själv får vara med om det där snart. Vore speciellt kul att vara gravid samtidigt eftersom vi bor ganska nära varandra. :)




Så jag är på lite bättre humör nu än igår vilket är skönt :) Orka gå omkring och sura hela tiden...


  

Av EVL - 29 oktober 2010 08:26

Inatt har jag bara väntat på att mensen ska komma. Fastän det är 5 dagar kvar till BIM idag så har jag en tryckande/spännande känsla i mitten på magen, vid livmoderstrakten. Det började så smått för några dagar sedan men nu tycker jag att det är väldigt ofta. Enligt mina erfarenheter så är det inget bra tecken för mig att känna såhär.


Jag vet att jag inte borde vara negativ redan nu innan jag vet att det inte funkat men jag kan inte sluta tänka på min systersons dop som är om någon vecka. Om mensen dyker upp så gör den det innan och jag vet att jag kommer att må skitdåligt när det är dags att sitta där i kyrkan och träffa släkten. Anledningen till att det känns jobbigt är att sist det var dop, för 14 månader sedan, så satt jag och E och trodde att vi var med barn. Några släktingar log mot oss och sa "nästa gång är det nog er tur att hålla dop".


Nån dag senare visade det sig att mensen bara var försenad nån vecka. Vi trodde först att det var missfall. Ytterligare nån månad senare kom det fram att min syster nyss fått reda på att hon var gravid när vi var på dopet. Nu är det min lillasyster som ska hålla dop och jag och E får sitta med som några loosers. Jag kan redan nu höra alla kommentarer vi kommer att få. Det skiljer bara lite över 2 år mellan mig och min syster, men det känns ändå så jävla fel och pinsamt att jag och E inte fick vara först. Det känns fel alltihop. Jag kommer att skämmas över att vara äldst men ändå inte kunna delta i alla andras mammaprat. Alla andra är mammor och kan dela erfarenheter, jag får hålla mig till barnbordet...så känns det.


Jag har en pissig dag idag.

Av EVL - 28 oktober 2010 21:30

Trycker och ilar och bränner i brösten till och från.

Ibland hugg och värk i magen på sidorna och i mitten, typ vid livmodern.

Trött.

Håller på att bli förkyld igen!

Uppblåst.

Har upptäckt att jag fått vätska i brösten igen ;/

Idag BIM-6 (Fastän jag vet inte hur Pergotime påverkar min lutealfas, kan ju bli kortare än mina 16-17 dagar)

  

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards