EttVanligtLiv

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av EVL - 7 oktober 2010 10:28

Det kom inte på tal igår om att vi har försökt i över ett år. Otroligt nog så pratade vi om allt annat än barn och det var faktiskt väldigt skönt. Samtidigt hade det varit väldigt befriande att få prata om det med mina närmsta vänner.

Jag får försöka haspla ur mig det vid något fika. Samtidigt så tänker jag såhär: Det kanske är meningen att de inte skulle få veta. Kanske är det bestämt så att jag får berätta om det senare när jag redan är gravid, att vi också hade det jobbigt och kämpigt ett tag innan vi lyckades.


Idag har jag tagit den första tabletten på den första Pergotimedosen. Känns bra. Ska försöka ringa till tant L och få en tidigare tid så att vi kan kolla hur äggproduktionen ser ut runt dag 12-14. Har en tid på CD20 och det känns ju lite långt, kommer antagligen att ha haft eller ha ägglossning precis då. Tills dess borde jag och E försöka få ihop något typ av samliv igen, men på sista tiden har jag haft så lätt att få svampinfektioner så jag vågar inte riktigt förstöra något där nere innan det är dags för "göra-bäbis-sexet". Vilket spännande liv man lever...


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards