EttVanligtLiv

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av EVL - 13 oktober 2010 08:30

Jag fick en tidig tid hos tant L. Man tycker ju att hon är snabb och effektiv då man besöker henne under den vanliga besökstiden, men idag gick allt  verkligen superfort. Stackars tant L, hoppas hon och A inte arbetar alldeles för mycket. Det är så många som behöver dom och deras omtanke.


Iallafall, detta hände imorse:


Jag fick hoppa upp och sätta mig i stolen. Efter en snabb undersökning sprang vi iväg till VUL där hon såg att jag hade flera äggblåsor på g och att min slemhinna i livmodern är på 6 mm idag (CD11). Hon tittade vänligt på mig och sa - "man får inte ta det så allvarligt. Det SKA gå, du är ju så ung". Hon sa att ägglossningen kommer att ske om några dagar, kanske runt dag 16, så jag fick en tid på Måndag morgon men skulle testa noga med ägglossningstest morgon och kväll hela helgen. Hon testade också för urinvägsinfektion och BV, allt såg bra ut.


Hon sa också att man inte ska ha sex flera dagar innan ägglossning. Mannen ska "spara sig" i ca 4-5 dagar för att få en så stor mångd sperma som möjligt. "Så nu är det hands off i sovrummet" skämtade A.

"iiiiiinga problem" skrattade jag för mig själv.


Hann inte fråga så mycket mer, såg att de var stressade så jag tar flera eventuella frågor på Måndag när jag ska dit på återbesök. Tänk vad otroligt snälla och omtänksamma de är! Vilken skillnad mot vissa andra gynekologer man besökt genom åren.


Idag känns det mycket bättre. Var så nere och ledsen igår efter ett besök hos E´s familj. Tyckte jag hörde det tisslas och tasslas om att E´s minsta syster (7 år yngre) kanske är gravid. Det gjorde att jag mådde lite illa. Men idag är hoppet tillbaka. Det SKA gå!

     



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards