EttVanligtLiv

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av EVL - 5 oktober 2010 23:13

Är det någon annan som plötsligt haft mens bara tre dagar och väldigt sparsamt efter första dagen? Känner inte igen min mens och det gör mig så jäkla frustrerad! Först kommer den två dagar för tidigt och är lite klumpig, sen upphör den nästan andra dagen för att vara nästan bara små bruna flytningar på dag tre... Vad är det som händer?!


Vill inte ringa Tant L och besvära henne med alla mina miljoner frågor heller men jag blir snart tokig på det här!


Min journal kom med posten idag. Tydligen hade jag en Follikelcysta på 13 mm i höger äggstock då jag besökte kvinnokliniken för ett halvår sedan. Men gyn sa ingenting om det... En follikelcysta är väl inget bra att ha?!

Av EVL - 5 oktober 2010 16:26

En av mina chefer stod idag och pratade med en kollega när jag gick förbi. 
De skrattade högt och jag hörde att de pratade om barnkläder. Så vänder hon sig till mig och säger " ***** har så fina barnkläder. Ja det kan jag ju säga till dig med, du har ju också en liten knodd". Hon menade såklart min systerson, men det värmde mig i hela kroppen när hon sa så. För bara ett ögonblick så kändes det som om jag också faktiskt hade barn och kunde inkluderas i deras konversation. Det var en sån fin känsla som satt i ganska länge. Jag kunde liksom leva mig in i hur det kommer att vara... Nu är det någon timme sedan och jag kan inte riktigt komma ihåg hur det kändes. Nu finns bara känslan Jag vill också!!! kvar...

Av EVL - 5 oktober 2010 10:10

Fastän jag trodde att mensen skulle försvinna så tidigt som CD2, eftersom det kom så lite och nästan bara brunt, så fortsätter det även idag. Det gör också ont kring ljumskarna, ungefär samma känsla som vid ägglossning. Jag brukar aldrig ha mensvärk mer än första dagen. Undrar vad kroppen håller på med?


Allt eftersom tiden går skriver jag upp listor lite här och där på sådant som jag vill kolla upp. Förutom det så har jag begärt en kopia på min journal från kvinnokliniken eftersom jag vill se mina värden efter blodproven jag tog för ett halvår sedan. Tant L kollade upp E´s spermier och sa att det såg jättebra ut, men hon gjorde nog ingen riktig koll. Kanske borde vi be om ett till test där man kan få ut hur många simmare han har? Hon har inte heller skickat mig på spolning av äggledarna, det verkar ju de flesta få gå igenom, undrar varför jag inte skickats dit... måste också fråga om PCO en gång till. Frågorna bara hopar sig hela tiden och snart kommer jag att själv framkalla något fel bara för att få ett svar på varför det inte går!


Om någon har tips på vad jag borde kolla så är det väldigt välkommet.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards