EttVanligtLiv

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av EVL - 6 oktober 2010 14:21

Eftersom tant L är på utbildning denna vecka så ringde jag till Fryklund i Härnösand. En väldigt trevlig kvinna ringde tillbaka och jag förklarade att mensen för första gången någonsin kommit två dagar innan den igentligen skulle dyka upp. Jag försökte förklara färg och konsistens (stackars henne) och frågade om det kunde vara ett tidigt missfall. Hon sa att det kunde vara så.


Mensen och mensvärken tilltog ju helt plötsligt och nu har blodet försvunnit igen, men värken sitter kvar. Det pulserar liksom i nedre delen av magen. Denna gång mest åt höger och ner mot benet.


Den trevliga kvinnan förklarade att om man haft ett tidigt missfall, som jag hade förra gången när ägget inte fäste, så ska man vänta minst en cykel innan man försöker igen. Det finns annars en större risk för missfall igen. Jag frågade då om det är ok att börja med Pergotime imorgon och det tyckte hon var ok. Hon sa också att det var konstigt att jag inte ska kallas till VUL dag 12,13 eller 14. Så gör dom tydligen alltid i H-sand. Antar att det är olika överallt. Litar dock helt och fullt på Tant L och det hon säger.


Ikväll ska jag åka och bada med två väldigt nära vänner. Den ena tjejen är ofrivilligt barnlös sen flera år och ska precis kämpa sig igenom IVF nr 4 eller 5. Den andra tjejen är inte lika barnsugen som vi andra, men otroligt intresserad av när vi tänker skaffa barn. Om det kommer på tal, som det i regel brukar göra, så berättar jag väl för dom hur det ligger till. Kan bli skönt att fler vet om att vi försöker.

Av EVL - 6 oktober 2010 10:12

Mensen var helt borta igår för att bara vara liiiite brun flytning imorse. Sen på morgonen idag fick jag mensvärksont i magen och ut mot benen. Mensen var tillbaka och jag blöder nu nästan lika mycket som jag brukar göra den första dagen på mensen. Idag är det cykeldag 4, men mensen BORDE kommit igår eftersom den började två dagar för tidigt.


Får väl ändå räkna detta som cykeldag 4 och börja med Pergotime imorgon, men det känns inte bra att mensen tog omtag idag. Jag brukar ju bara blöda mindre och mindre hela tiden i ca 4-5 dagar... detta har jag aldrig varit med om.


Försökte nå tant L men dom har stängt hela veckan pga utbildning.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards