EttVanligtLiv

Alla inlägg den 3 december 2010

Av EVL - 3 december 2010 12:51

Även fast jag hoppades lite mer än vanligt denna gång så var jag beredd på att ringa tant L igår för att boka tid. Jag hade tillochmed skrivit en lapp där det stod exakt det jag ville säga: Hur många tabletter pergotime ska jag ta och boka en tid för samtal.


De är alltid snabba med att ringa upp och jag var beredd redan tidigt imorse på att få ett samtal. Dum som jag är ibland så tänkte jag inte på att jag satt mobilen på ljudlöst för att inte väcka E imorse. Självklart hade mottagningen försökt nått mig imorse när jag satt i bilen på väg till jobbet. De hade talat in ett medelande på mobilsvaret där de sa att jag skulle dubbla dosen och återkomma på CD14 för att kolla ägglossningen. Alltså blev det inget besök inbokat.

Jag pratade med E om det och vi bestämde att det spelar ingen roll. Vi ger pergotime en chans till och pratar om spolning och E´s spermieprov på CD14 istället. Funkar det inte, vilket vi får veta dagen efter nyår, så måste vi gå vidare på något sätt.


Det blir alltså dubbel dos pergotime med start på Måndag. Känns lite skrämmande eftersom jag brukar må ganska krasst av enkel dos. Men, vad gör man inte?

Mår för övrigt fruktansvärt dåligt i kroppen idag. Jag är yr, illamående, har huvudvärk och en äcklig overklighetskänsla, som om jag inte riktigt hänger med... tänkte åka och träna karate senare på dagen men jag är rädd att svimma eller spy så det får bli soffan med E istället.

  

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards