EttVanligtLiv

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av EVL - 8 februari 2011 12:22

Onsdag idag och tre Provera återstår att ta. TF ringde upp mig i morse och pratade ett tag om smärtan jag har i äggstockarna. De tror att det beror på medicinen och att det inte är någon fara. Peppar-peppar-ta-i-trä så har det inte gjort såå ont idag. För att beskriva smärtan så känns det som om någon sticker in en nål djupt in i äggstocken. Det gör bara ont i ca 1 sekund så det går fort över, tack och lov.


De ville inte att jag skulle fortsätta ta homeopatmedicinen medan jag kör med sprutor eftersom man inte vet vilken effekt det kan ta. Jag har blivit ombedd att lämna ett blodprov mensdag 1-3 och börja med sprutorna  på kvällen mensdag 2. Som tur är frågade jag om sprutorna påverkar blodprovet om jag lämnar det dag 3. Det hade de inte tänkt på och sa att jag skulle lämna det dag 1 eller på dagen dag 2.


Förhoppningsvis kommer mensen på Söndag eller Måndag så det inte blir problem med att försöka hitta ett sjukhus i Stockholm. Lämnar man prov där måste man bekosta kalaset själv eftersom man inte tillhör det länet. Det kan inte röra sig om så mycket pengar, det jobbiga vore att behöva hitta ett sjukhus på vår romantiska helg tillsammans. Så antingen får mensen komma idag, imorgon eller efter helgen *snälla snälla*


När jag fått mens ringer jag till kliniken och bokar ett VUL 9 dagar senare.

  

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards