EttVanligtLiv

Alla inlägg den 12 juli 2011

Av EVL - 12 juli 2011 08:08

Usch, inser mer och mer för varje dag vad mycket kondition jag förlorat. För att inte tala om hur mycket jag lagt på mig! Visst jag är inte överviktig men förr hade jag magrutor... det har jag verkligen inte nu. Eller ja, en ruta har jag väl ;)


Till helgen inleder vi första dagarna av semestern med att åka till Åre med ett kompispar. Det enda paret i vår närhet som inte vill skaffa barn inom en snar framtid. Både jag och den andra tjejen älskar att laga mat och precis som förra året kommer resan att cirkulera kring att trycka i sig så mycket gott som möjligt. Måste alltså räkna med att gå upp något kilo till. Funderade ett tag på att sätta mig på svältdiet hela veckan, men jag orkar inte. Motiviationen att hålla kroppen i trim har liksom sakta runnit ut i sanden.


Sedan den dagen då vi började försöka har min kropp tillhört våra framtida barn. Det är så jag ser på det. Jag tänker inte stressa och pressa kroppen i onödan utan jag ska försöka må så bra som möjligt inför IVF. Nu är det långa promenader i solen som gäller i sommar istället för cykelturer på flera timmar eller svettiga karatepass där man kommer hem med blåmärken över hela kroppen.


43 dagar kvar idag!

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards