EttVanligtLiv

Alla inlägg den 27 september 2012

Av EVL - 27 september 2012 23:19

Imorgon är det redan 10 veckor och sex dagar sedan A-V kom till världen och det betyder både efterkontroll och babymassage. Jag vet redan vad BM kommer att säga, "knipövningar, knipövningar, knipövningar". Måste bli bättre på det... eller ja, börja göra dem. Vi kommer säkerligen också att prata preventivmedel vilket känns otroligt onödigt. Har verkligen ingen lust att äta mer hormoner nu och det känns ju verkligen inte som om det skulle behövas i vårt fall.

Direkt efter kontrollen bär det av till mvc för babymassage. Vi är instruerade att ta med kallpressad rapsolja att smörja dem med. Funderar på hur hon kommer att reagera på att bli insmord. Själv har jag alltid tyckt att det varit jobbigt med feta krämer och massageolja på kroppen. Det kan bli lite problematiskt om det visar sig att hon inte heller uppskattar det. Tänk att ha en hysterisk ålande bäbis som dessutom är hal som en liten ål ;)

Ikväll fick vi en liten stund för oss själva jag och E. Vi satte oss i källaren och såg en film tillsammans medans mamma och hennes man vaktade A-V. Det känns att vi borde försöka få fler sådana stunder tillsammans. Det tar liksom ett tag att komma tillbaka till "parläget". Nu sover A-V mellan oss i sängen och det är ju mysigt men jag saknar att bli omhållen av honom. Ska försöka göra nya försök att få henne att sova i egen säng på natten, nu när hennes kräkningar lugnat ner sig *ta-i-trä*

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards