EttVanligtLiv

Alla inlägg den 29 september 2012

Av EVL - 29 september 2012 21:52

Efterkontrollen gick jättebra. Barnmorskan var förvånad över hur smidig förlossningen var och att jag nästan inte sprack nånting. Vi pratade lite om lillan och hur vi upplevt föräldrautbildningen. Jag förklarade att vi inte vill tillföra några extra hormoner nu när min kropp äntligen kan få vila ifrån dem ett tag. Med mig hem fick jag därför ett paket kondomer.

Både jag och E har ju tänkt oss att det är det vi kommer att använda nu ett tag framöver men herregud vad fel det känns att se dem ligga där bredvid sängen! Tvärtom liksom. Det har nog inte gått in i mitt huvud att vi inte behöver ha ångest över sex längre. Nu vill vi ju faktiskt inte bli gravid, som om det nu skulle kunna hända... Skulle inte förvåna mig om jag lägger mig med benen i vädret efteråt bara av ren vana, eller om vi fortfarande bara kör med de där barngörarvänliga ställningarna.

Det känns bara skumt hela grejjen. Lusten finns inte riktigt där heller. Dessutom är vi aldrig någonsin ensamma och jag skull aldrig kunna göra det med A-V i samma rum, eller när hon är vaken i något annat rum för den delen.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards