EttVanligtLiv

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av EVL - 21 maj 2010 16:32

Hade ett möte med chefen. Hon är gravid nu precis som alla andra jag känner...

Jag är såklart väldigt glad för hennes skull, men är det bara jag som ser denna jätteboom av gravida just nu?


Har också räknat ut att min nästa ägglossning är den veckan vi ska dela rum med andra familjemedlemmar på en resa till Göteborg. Om vi måste missa ÄL så vet jag inte vad jag gör!


Några tips på hur/vart man kan "göra det" utan att andra märker? ;P

Av EVL - 21 maj 2010 12:59

Har väldigt mycket att göra på jobbet just nu och det känns jätteskönt. Man har inte så mycket tid över till att tänka och känna när man springer som en skållad katt mellan datorn och skrivaren.


Igår på lunchen försökte mamma prata med mig om att mensen kommit. Det slutade som vanligt med att jag satt och storgrät inne på kontoret. Vi är så olika varandra jag och mamma. Hon kan inte rikitgt sätta sig in i min situation och det är så jobbigt ibland. Ibland vill jag bara ha medlidande, se att hon förstår hur jag mår. Istället uppmanar hon mig att se frammåt och tänka positivt. Någon gång skulle jag vilja höra "Men gumman, jag förstår att det känns skit just nu", bara NÅN gång skulle vara fantastiskt. Men mamma är lite av en hippie som allt bara flyter för...


Iallafall, sen gråtattacken på jobbet och på natten till igår så känns det nu mycket bättre. Som om jag fått gråtit bort en del av det onda. Nu väntar jag på att mensen ska avta så att jag kan fortsätta med krämerna tills vårt nästa besök.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards