EttVanligtLiv

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av EVL - 16 augusti 2010 12:52

I Fredags satt jag och E i bilen på väg hem från en fest. Jag pratade med min mamma i telefonen och kände plötsligt hur det börjar hugga till/krampa/borra mitt i magen en bit under naveln. Ca 4 sekunder pågick det. Min första tanke var såklart "tänk om det var ägget som fäste", jag var då på dag 7 efter ÄL.

Har haft lite småont mitt på magen långt ner sedan dess, men inte alls så ont som jag haft de två andra gångerna efter vi blivit friska. I helgen lyckades jag hålla mig kvar vid de där fina mysiga känslorna jag fick av den där upplevelsen, men imorse var de tyvärr som bortblåsta.... Mysig tanke ändå om det verkligen skulle vara det jag kände... vi får se på om en vecka.


Meanwhile så tror jag att jag håller på att få en svampinfektion IGEN, precis som förra cykeln. Skitjobbigt eftersom man inte ska använda Canesten så ofta eftersom det tunnar ut slemhinnorna, och Lactal ska man inte använda om man försöker/är gravid.


Vi har också pratat om att det bästa sättet att berätta om våra försök att skaffa barn för E´s föräldrar är att E får ringa och prata med sin mamma på telefon. Deras familj är inte sådanna känslomänniskor och det blir helt enkelt för konstigt om vi ska sitta och berätta det för dom face to face.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards