EttVanligtLiv

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av EVL - 31 januari 2012 09:10

Nu är jag tillbaka på kontorsstolen efter en morgon hos Kvinnokliniken. Jag fick såklart två unga killar som läkare, finns det ens kvinnliga doktorer på KK? De förklarade en massa om myom som jag redan visste och var allmänt stressade. Då jag sa att jag var orolig för urinvägsinfektion fick jag med en suck ta med mig en plastmugg på toaletten. Väl där inne hann jag tänka att detta vill de ha gjort fort men när jag väl kom ut var de mycket mer trevliga mot mig. De hade nämligen läst på lite och sett att jag behandlats hos Torbjörn och att det är en IVF-bäbis jag har i magen.


Nu fick jag helt plötsligt en gynundersökning och de ställde en massa frågor. Skönt att de förstod att jag behövde lite mer än svaret att man inte kan göra något åt sammandragningar.


Livmodertappen var lång, fast, opåverkad och bakåtlutad. Jag frågade också om livmodern hade rätt storlek och det hade den. Till slut gjorde de även ett UL och jag fick se pyret som sparkade och viftade med armarna! Vilken underbar känsla och vilken lättnad att se att bäbisen verkligen rör sig där inne. Fick veta att moderkakan ligger i framkant vilket säkert förklarar att jag känner mest rörelser/bubblor ut mot sidorna... och bara någon enstaka gång om dagen då jag sitter eller ligger ner så att det blir trångt där inne.


Doktorn mätte också huvudet och den visade på 16+4 vilket stämmer ganska bra då jag är i vecka 16+6 idag.

Pyret låg väldigt långt ner och det är säkert det jag känner som trycker neråt.


Innan jag gick fick jag svar på urinprovet och det visade på en liten ökning. Eftersom jag har sammandragningar fick jag antibiotika som jag börjar ta idag.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards