EttVanligtLiv

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av EVL - 10 juli 2013 08:48

Jag trodde ju att jag fick typ mens, för kanske 50 dagar sedan. Då kändes det som om kroppen skulle komma igång. Då hade jag förmenskänningar ganska ofta fastän jag ibland ammade A-V på morgonen. Men nu när vi slutat helt *snyft* för någon månad sedan är det som om kroppen bara stannat av. Det kommer ingen mens.


Jag har ingen panik att få tillbaka den, så himla efterlängtad är den inte men eftersom jag blödde lite lite där ett tag undrar man ju vad det var? Undrar om det är såhär jag ska ha det nu, om min pco är helt knasig och inte tänker ge mig ens mens. Ägglossning vet jag att jag inte fick förut men mensen kom ju iaf i 37-60 dagars cykler.


Denna veckan fyller A-V 1 år och jag håller på att planera för fullt inför ett stort kalas. Vi tänkte tränga ihop både E´s och min släkt i huset samtidigt, hur det nu ska gå till. Förhoppningsvis blir det soligt och fint så att vi kan sätta några ute på altanen. Det är mycket som ska tänkas på och jag har nog säkerligen glömt ungefär hälften av vad jag borde tänka på.

Som det ser ut nu kommer vi att bjuda på:


Två blåbärstårtor (eftersom vi körde på blåbärsprinsesstårtor på hennes dop) med blåbärssirap och kaksmulor på toppen.
Minicupcakes (choklad med päronfrosting)

Små smördegskakor i form av hjärtan med pärlsocker på

Glutenfria cakepops med mörk choklad

Glutenfri rabarberkaka med grädde

Marsmellows på pinnar doppade i färgad vit choklad med strössel


Det kommer ca 27 st. Räcker det då med två tårtor?? Jag tycker att det är jättejobbigt att försöka lista ut hur mycket som behövs. Ibland har jag fått skämmas över att jag bakat så mycket men hellre det än att någon blir utan.


Till Anna-Vera tänkte jag göra en egen tårta med plättar, grädde, frukt och fruktpuré. Jag kan tänka mig att det kommer att pratas om detta, speciellt i E´s släkt. De vill alldeles säkert att hon ska få äta en tårtbit men jag ser ingen anledning. Hon kan få smaka såklart men det är väl fint med en egen inte så söt tårta med ett ljus i? Hur har ni andra gjort och tänkt?



Pinuppan då? Jo det är ett roligt uppdrag som Pennan och kameran fått. Jag ska fota en tjej under en möhippa då hon posar som pinuppa. Det blir mitt första uppdrag på egen hand så det är både nervöst och jätteroligt. Det blir till att göra lite efterforskningar framöver :)!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards