EttVanligtLiv

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av EVL - 4 augusti 2014 10:26

Min fina vän har äntligen börjat blogga om deras resa. De kämpade länge innan de på sitt nionde IVF-försök äntligen blev med barn och fick behålla sin fina son som föddes bara några månader innan vår A-V. Nu längtar de syskon och ska sätta igång med ett nytt försök i augusti. K har endometrios och hennes man har få simmare. Läkarna tror att det även kan finnas genestiska fel som orsakat deras många missfall.


Det finns mycket att lära av Kia och jag tror att många i samma situation vill komma i kontakt med henne. Bloggadressen kommer här : http://kiagranquist.bloggplatsen.se/ 


Önskar er all lycka till fina fina vännen <3!


/Lise

Av EVL - 4 augusti 2014 08:20

Imorse masade jag mig upp en timme tidigare än vanligt och kom till jobbet kl 7 för att fila på ett brev till vår VD. Tror jag fått med allt jag vill ha sagt och nu tänkte jag låta det marinera ett tag. Det är aldrig bra att vara för snabb med sådana här saker. Tänkte skicka det i mitten på veckan om det känns bra.


I fredags tog vi en sväng på Birsta köpcentrum och två fina bäbisrelaterade saker fick följa med hem. De allra första till detta nya barn. Från dag ett med A-V så skrev jag en typ av dagbok över hennes första tid och det vill jag göra även denna gång, så jag köpte en fin lila anteckningsbok. Mamma insisterade på att köpa mig en fylla-i-bok och den här står nu och väntar i vardagsrummet.

 

Kan verkligen rekommendera den! Den är otroligt fin och riktar in sig på tiden innan bäbisen har kommit men även lite efteråt. Har börjat fylla i lite försiktigt, men bara med blyerts än så länge.



Igår gick vi in i vecka 15 och det var i 15+4  jag kände den första riktigt starka fosterrörelsen med A-V. Det känns nästintill omöjligt att jag skulle få känna något sådant snart. Känner nästan ingenting i magen nu och det oroar mig. Ibland kanske det pickar till långt ner i magen men det går så snabbt att jag inte vet om det var inbillning, verklighet eller en dagdröm.


Vet att hormonerna lägger sig runt denna tiden men det känns inte ok att känna sig mer och mer som vanligt. Längtar tills det är dags för ultraljud hos TF. Det är den 19:e Augusti och alltså om hela 16 långa dagar.


Idag öppnar föresten Falun! Glädjs med alla som väntat hela långa sommaren på att få komma vidare <3!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards