EttVanligtLiv

Alla inlägg den 10 november 2020

Av EVL - 10 november 2020 13:26

Ovitrellen kan man lita på. Den kickade igång mensen CD28 precis när gästerna ringde på dörrklockan inför Söndagens halloweenkalas. Vi firade både mig (35) och min syster (33) som fyllt år. Skönt att få ett avslut på hela överstimuleringen och få börja känna sig lite mer normal i kroppen igen.


Mensen har nu pågått i 9 dagar och ÄNTLIGEN är den nästan borta. Slemhinnan måste ha varit jättetjock verkligen. Jag har pratat med Falun och det var ok att sätta igång direkt på den här mensen vilket var en lättnad. Var beredd på att behöva vänta till efter jul och nyår då alla verkar skriva överallt att de får vänta minst en mens innan nya försök. 


Jag bokade in ett vul på gynmottagningen här i Sundsvall med tanken att det skulle vara både närmre och billigare än att åka till Härnösand. Kvinnan som bokade in mig meddelade dock att det kostar 2600 kr(!!!) för ett enda ultraljud. Helt jädra galet faktiskt. Då vi redan betalat in 34 000 för ivf:et ska Falun betala tillbaka alla utlägg på ultraljud och liknande men skulle jag behöva avbryta pga sjukdom eller liknande så får vi inte tillbaka någonting. Jag bokade därför om imorse till gamla vanliga TF i H-sand. 1200 kr känns mycket mer överkomligt. Hoppas att de betalar tillbaka alla vul vi gjort. Är säkert uppe i 6000 ungefär vid det här läget.


Idag är det tisdag 10/11 och imorgon ska jag börja kolla med Clearblue efter en ägglossning. VUL på torsdag 12/11 och sen förhoppningsvis ett datum för ägglossningssprutan. En vecka efter den sätter de tillbaka om våra blastocyster går att tina upp.


E skrev precis att han börjar känna av halsen... det finns så mycket att oroa sig för under den här pandemin. Går runt och känner efter hela tiden. Det är väl bara det som saknas, att någon ska bli förkyld och så blir det inställt en gång till... Hoppas inte!


Det känns märkligt att vi är så nära ett FET. Hela äggplocket och överstimuleringen känns avlägset på något sätt, fastän jag fortfarande känner av magen efter alla hormoner. Svårt att ta in. Men spännande och fint.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards