EttVanligtLiv

Alla inlägg den 13 november 2020

Av EVL - 13 november 2020 10:50

Slåseri med pengar men ja jag köpte ett paket clearblue för att kunna kolla ägglossning. Som väntat kändes det absolut ingenting i magen och herregud vem får ägglossning på dag 9 liksom? Mensen höll dessutom i sig till CD9... Har aldrig behövt köra med Letrozol förut och det kändes futtigt att bara äta tabletter i 5 dagar och sen bara lita på att kroppen skulle komma igång av sig själv. Jag VET ju att jag har så sjukt många ägg att de tar ut varandra. Knappt med dubbla doser pergotime fick vi ägglossning.


Iaf så var dags för VUL igår 12 november. Jag har varit borta från jobbet så himla mycket att jag inte längre hade några ursäkter att komma med. Fick slita med mig datorn och ha på den i sätet bredvid mig så att jobbchatten inte visade att jag var borta från datorn. Stressigt värre eftersom jag ofta får frågor och samtal av kollegor under dagen. Som tur var var det ingen som ville mig något just då.


Det var en regnig och grå dag. Känslan i kroppen var inte bra och det visade sig också att det stämde. Malin, som ersatt TF, frågade mycket om överstimuleringen och var överaskad och ivrig över hur många ägg jag plockats på och hur många vi fått till frysen. Jag fick sätta mig i stolen och såg direkt att slemhinnan var alldeles för liten. Malin mätte den till ca 4 (!!!)mm. Tror aldrig jag sett att jag haft en sån tunn slemhinna. Hon vevade staven åt sidan och såg alla små små ägg som trängdes tillsammans. Ingen stod ut. Jag förstod att det går åt helvete och ville inte fortsätta kolla men tänkte ändå att det kanske ordnar sig. Kanske något ägg på vänster sida är lite större. Men nej. Alla små, runt 5 mm.


Malin frågade lite om stimuleringen och jag berättade att jag bara fått Letrozol och ingen Menopur som vi annars haft vid FET. Hon var förvånad och sa "ja det brukar ju behövas något mer för er med pco och du har så otroligt äggtäta äggstockar att de tar ut varandra". Vi avslutade och jag tog på mig kläderna medans hon sa att de antagligen skulle avbryta men vi fick hålla tummarna för att de kunde lägga till Menopur för att se om det går att rädda.


 

Mådde illa när jag gick från TF. Hur fasen ska man kunna rädda upp en slemhinna som är så tunn så långt in i cykeln?



Alltså. Varför är det något som går åt pipan vid varje delmål? Är det livet som vill säga oss något? Varför kan det inte bara gå smidigt någon gång?? Körde hemåt med tårar i ögonen och den jävla datorn på stand-by på sätet bredvid mig.


Falun ringde efter någon timme och istället för att avbryta ville läkaren ha ett till VUL den 17:e. Jag sa att jag inte tror att det kommer att ha hänt något innan dess och förklarade att jag behöver Menopur. Att jag alltid fått det innan. Bad henne kolla i mina journaler och fick till svar "jahaa jamen jag ser ju det. Jag ska kolla med läkaren och återkommer".


Trodde ett tag att det skulle ordna sig men när hon ringde tillbaka sa hon bara "Nä jag har pratat med honom och han vill att vi avvaktar och tar ett till VUL bara". Jag blev såklart ledsen och arg och ville ha en telefontid med honom. Det gick inte. Inte heller fanns det någon annan läkare att få ett second opinion ifrån. "Vi är i händerna på denna läkaren just nu" var allt hon sa. Jag var väldigt bedrövad såklart och sa "men då kommer det ju att vara för sent. Det går ju inte att fixa om inget hänt på nästa VUL. Då blir det avbrutet". Hennes svar "jaaa. du får ju välja själv".


Så otroligt besviken på Falun just nu. Visst det är en pågående pandemi men vad skulle det göra för skillnad för dom att bara ordinera en låg dos Menopur i dessa dagar innan nästa VUL? Jag har allt på recept också och har använt det förut. Jag förstår verkligen inte. 


Jag var så jävla arg och ledsen hela kvällen. Gick till gymmet och sprang en mil med hög musik i hörlurarna. Bestämde mig för att själv ta Menopur tills nästa vul. Det är bara 5 dagar dit. Jag kör på med 75 ie som innan vårt FET med Elvis. Jag litar inte på att Letrozolen skulle kicka in på så här kort tid. Skulle det inte gå är det kört för detta året för då hinner de stänga och gå på jul-ledighet. Det får gå om det går. 

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards