EttVanligtLiv

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av EVL - 27 januari 2011 08:34

Nej ägglossningen valde nog att hoppa över den här månaden. Kanske bättre att ha en ägglossningsfri månad gjord om man nu bara ägglossar ca 10 ggr på ett år. Jag ringde tant L i förrgår men de har inte ringt tillbaka ännu. Kanske har de alldeles för fullt...skulle kunna tänka mig det, det verkar som om de jobbar 24/7.


Igår skulle E jobba till sent inpå kvällen så jag bestämde mig för att ta en långpromenad på 1.5 timme i kylan. Det var jättehärligt att dra på sig hörlurarna och bara gå. Tänkte såklart hela tiden på barn, vad som är fel och hur det kommer att bli när vi lyckas... men ändå var det en angenäm stund. Dock tyckte magen inte om att plötsligt röra så mycket på kroppen för på kvällen fick jag kramp i livmoderstrakten. Det blir värre när man lägger ett tryck över nedre delen av magen. Jättekonstigt men jag har fått så innan mens förut så vi får ju hoppas att den dyker upp om ca en vecka så att jag fortfarande har en stabil cykel....

Ska fråga TF varför det kan krampa, känns ju inte som någonting normalt.


Och ja, jag har kollat med graviditetstest, det var lika negativt som det alltid har varit. Konstigt det där att ett test kan visa sååå mycket minus så att det nästan skriker åt en...


Idag slutar E tidigt så vi ställde träff i sängen efter jag slutat mitt jobb. För att sova kanske jag ska tillägga. Båda två sover så fruktansvärt dåligt nuförtiden, tror att stackars E ligger och oroar sig inför Härnösand. Han har problem med nya människor och är en väldigt privat person. För honom känns det jättejobbigt att behöva sitta och prata om vårt sexliv med okända människor. Mest hemskt tycker han det är att behöva se mig sitta i gynstolen. Jag å andra sidan känner mig så van och avtrubbad att jag skulle kunna gå ut till fikarummet och sätta igång att berätta om vårt sexliv med chefen... konstigt att man kan vänja sig vid sånt där!


  

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards