EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Vecka 19 (18+1) Dålig sömn och blogglunch

Av EVL - 9 februari 2012 08:40

När jag gick och la mig igår kände jag att jag skulle somna på en gång, vilket jag också gjorde. Men klockan 2 på natten vaknade jag av kramper och ilningar i magen, högt upp under revbenen och ner i ryggraden. Det gick inte att ligga kvar så jag satte mig på toaletten ett tag. Fast det funkar ju som bekant inte. Då gick jag några varv runt i huset. Satte på datorn och googlade på "smärta och kramp högt upp i magen". Den enda träff jag fick som verkade relevant var magkatarr, något jag aldrig haft problem med innan. Funderade på om det kan ha att göra med att jag sov på rygg... Varje gång jag ligger raklång på rygg känner jag pulsen slå jättehårt i kroppen och kanske livmodern hade tryckt på något som gjorde ont?


Fina E hade köpt hem flera påsar med olika sorters torkade katrinplommon så jag öppnade en av dom och tryckte i mig fyra-fem st innan jag la mig i sängen igen med kläderna på. Efter ett tag liggandes på sidan kändes det bättre och jag somnade, men då var klockan redan halv 4 skulle jag gissa. Då började jag drömma väldigt livligt istället. I en av drömmarna tyckte jag att det rörde sig så mycket i magen. När jag la handen där kunde man känna bäbisens huvud och kropp som hoppade och roterade jättemycket där inne. I drömmen grabbade jag tag i E´s hand och så låg vi där och kände när bäbisen hoppade och gjorde piruetter i magen. Sekunden efter det ringde klockan.


Jag är inte den piggaste människan på jorden idag men det kommer jag nog att bli på lunchen då jag får träffa flera av mina fina bloggvänner en stund <3!


 


 
 
Bortom längtan

Bortom längtan

9 februari 2012 10:00

Åh så kul med blogglunch. Synd att jag inte bor där ni andra bor... Hälsa de andra! Kram

http://bortomlangtan.blogspot.com

EVL

9 februari 2012 10:15

Ja det hade varit jättekul om du kunnat vara med. Vi får ta en riktig bloggträff framöver :)
Det ska jag göra.
Kram!

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

9 februari 2012 11:05

Tack för dina kommentarer i min blogg. Jag vill att du ska veta att jag uppskattar dom väldigt mycket trots att jag mycket sällan kommenterar hos dig. Stor kram

http://morgonpigg.nu

EVL

9 februari 2012 13:17

Jag har full förståelse för att du inte kommenterar så mycket hos mig vännen.
Stor kram tillbaka!!

 
candra

candra

9 februari 2012 13:25

Till E - Keep the plommonbags comin!! Vet hur det var, ville ju inte ta lexermedel heller så det blev torkade katrinplommon och juice och det hjälpte lite tills jag blev tvungen att äta järntabletter. Då vart det stopp igen. Men det blir bättre :-)

Kram på dig underbara vän

http://www.dontbother.com

EVL

13 februari 2012 15:22

Hehe, det har jag meddelat honom :)

Kram fining

 
C

C

9 februari 2012 19:04

Tack för infon :)
Hoppas ni hade en trevlig lunch!
Är så spännande att hänga med i nedräkningen mot RUL, snart är det dags :)
Kommer förmodligen bli helt underbart :)
Kramar!

http://spyor.blogg.se

EVL

13 februari 2012 15:21

Tack fina du!
Kram!

 
akna

akna

9 februari 2012 23:05

Hoppas du kan sova bättre inatt!
Ang. förstoppning, hade också det och det är inte kul! Drick mycket vatten, och blir det för illa så kan jag rekommendera dig till att köpa Lactulos på apoteket, det är ett laxerande medel som man kan ta lite av för att få fart på det hela, så att säga :) Det är ju inte bra att gå för länge med det...
kram

http://www.pluttenojag.wordpress.com

EVL

13 februari 2012 15:20

Tack för tipsen vännen. Jag dricker absolut för lite vatten. Går på katrinplommon nu för tillfället, det verkar fungera ganska bra så länge de inte är för mycket torkade.

Kram!

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

10 februari 2012 11:15

Ja, du såg så pigg och fin ut så! Ursäkta att jag inte kunde hålla mig från att peta på din mage :-D
Hoppas den ska må bra på alla fronter. Kram!

http://cecilia.ekhemmanet.se

EVL

10 februari 2012 11:20

Tack! Klart man blir pigg när man ska träffa så fina vänner. Hade sett fram emot det länge :)

Du får peta hur mycket du vill på magen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards